Svensk detailkædegigant vil fordoble antallet af varehuse på dansk jord

Med miljøvenlighed på radaren

Annonce

Den svenske varehuskæde Biltema har ikke åbnet nogen e-handel, og synes heller ikke at have planer om at gøre det, men nu fortæller virksomheden om en stor investering i fysiske butikker.

Biltema har en offensiv i støbeskeen, fortæller Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør i den danske del af forretningen.

Annonce

Det handler om nye varehuse, som skal præge det danske land. Ifølge detailkæden har Danmark stort potentiale, og der er plads til mange flere varehuse.

Lige nu opfører man to varehuse, som resulterer i et samlet antal på 13, men det stopper langt fra her.

- Vi har lige leveret det bedste resultat i Danmark nogensinde, så det er klart, at vi er glade, når vi kan se frem til dobbelt så mange varehuse i Danmark i de kommende år, siger Jacob Borring Møller i en pressemeddelelse.

På nuværende tidspunkt har Biltema 140 varehuse i Norden, og ifølge planen åbner der yderligere 50 i løbet af de næste fem år.


Så miljøvenligt som muligt

Det allerførste spadestik til et nyt kæmpelager er blevet taget i Halmstad, som har til opgave at levere varer til alle varehuse i hele Skandinavien.

- Det nye lager bliver 85.000 kvadratmeter, og med det vil vi samlet have et lagerområde på over 350.000 kvadratmeter. I byggeriet har vi sørget for at være så miljøvenlige som muligt, hvilket både ses i valg af byggemateriale og fremover kan det også ses i den måde, vi transporterer varer på, siger Bjarne Sandberg, administrerende direktør med Biltema Logistics.