Takeaway tog det nye år med storm

Just Eat begyndte 2019 med rekord.

Annonce

Danskerne har været ekstra glade for hurtig mad på årets første dag.

Den 1. januar blev 140.000 takeaway-måltider solgt. Man må sige, at takeaway-portalen Just Eat derfor kom ganske fornuftigt ind i det nye år.

Annonce

Det er en ny rekord, oplyser virksomheden.

- Nytårsaften er årets største festdag for mange, men for os kan man sige, at det er dagen derpå, der er sjovest. Vi ved, at 1. januar nærmest er blevet en national takeawaydag, så vi havde selvfølgelig forberedt os på at skulle bespise danskerne, og for os var det en fornøjelse at kunne komme til undsætning med et godt måltid, siger Carsten Boldt, administrerende. direktør hos Just Eat, til Retailnews.

Desuden viser Google Trends, at ”Just Eat” var et tredjemest googlede ord i Danmark den 1. januar 2019.

Nytårssuccesen kommer efter et 2018, hvor Just Eat ifølge Carsten Boldt oplevede en vækst på over 10 procent sammenlignet med året før.

Kilde: Retailnews