Teknik

Esprit udvikler digital strategi drevet af AI

Det internationale modemærke Esprit er i fuld gang med at skabe nyt – ifølge virksomheden er der intelligente og personlige shoppeoplevelser på vej, drevet af kunstig intelligens. Esprit lægger nu, i samarbejde med Salesforce, sin e-handel og marketing over på én enkelt platform. Og et skærpet fokus i digitalt regi virker fornuftigt, idet mere end…

Skal man hive kunden ud af badet for at godkende betalinger?

Abonnementsudbydere risikerer at stå i en absurd situation fra 14. september De seneste par uger er der blevet skrevet og talt en del om de kommende regler for SCA (Secure Customer Authentification), som skal øge sikkerheden ved digitale betalinger, og som ifølge planen skal træde i kraft om mindre end to uger. OPDATERING: Siden denne…

Går e-handlen i sort 14. september?

Betalingsbranchen når ikke at blive klar, før de nye regler om sikker betaling træder i kraft ”Snart kan en tredjedel af alle nethandler blive afvist”, skrev TV2 Nyhederne i forgårs. En foruroligende overskrift og en artikel, der med FDIH-direktør Niels Ralunds dystre forudsigelser om afviste betalinger godt kan sætte gang i bekymringer, der går ud…

E-handlerens guide til SCA og 3D Secure

Alt hvad du bør vide om de nye regler for sikker betaling på nettet Lørdag den 14. september træder de nye EU-regler om SCA (sikker kundeautentificering) i kraft. Reglerne er en del af EU-direktivet PSD2, som blandt andet har til formål at mindske risikoen for svindel ved digital betaling. Virksomheder og brancheforeninger inden for betalings-…

Alt du skal vide om anmeldelser på Amazon

Inkl. 4 tips til hvad du absolut IKKE skal gøre Anmeldelser på platforme som Amazon, Airbnb, Uber og Trustpilot er en velkendt metode til at skabe tillid hos kunderne. Amazon var de første til at introducere brugeranmeldelser i det format, vi kender det i dag, hvor kundernes tilbagemelding og kommentarer er tilgængelige for alle. Og…

Apple indstiller aflytningen af Siri-samtaler

Siri har været fluen på væggen under fortrolige samtaler, ved narkohandler og i soveværelset Amazon, Apple og Google har investeret store summer i kunstig intelligens inden for de senere år. Det ser vi blandt andet i taleassistenter som Alexa, Siri og Google Assistant, som langt hen ad vejen bygger på denne teknologi. Det er imidlertid…

”Stemmeret” i onlineuniverset: Stoler vi nok på teknologien?

Ikke til flybilletter eller andre dyrere køb Internet Retailing offentliggjorde en artikel forleden, baseret på en undersøgelse af 6.197 voksne deltagere fra seks forskellige lande, hvor over halvdelen, 57 procent sagde, at de gerne vil benytte sig af stemmeaktiveret teknologi, når de skal betale online. I det mindste når det kommer til varer og tjenester…

Swisslog: Ny robot kan plukke 1000 artikler i timen

AutoStore-friendly Amazon har længe arbejdet på at erstatte menneskelige ”plukkere” med robotter. De har blandt andet drevet konkurrencen ”Amazon Picking Challenge”, som dog blev aflyst sidste år, hvis formål var at erstatte de menneskelige hænder. Webgiganten Ocado har også eksperimenteret med robotplukkere, og fra at prøve at kopiere den menneskelige hånd, skiftede de spor i…

Nestlé: Forbrugerne kan nu spore deres mad via blockchain

”Vil skabe tillid” Der er et paradigmeskift på vej. For i takt med at de store tech-giganter som Amazon og Alibaba tordner ind på det europæiske og danske marked, stilles der større krav til virksomheder og deres leverandører. Det betyder, at optimering af forsyningskæden bliver et spørgsmål om overlevelse. En effektiv og transparent forsyningskæde er…

ITP 2.2 påvirker din data markant

Er din virksomhed bekendt med Intelligent Tracking Prevention? Ellers kan du blive klogere her Hvis du som de fleste bruger Google Analytics til din hjemmeside, så får du problemer fremadrettet med at attribuere trafik fra Safari og Firefox kilder. Og du vil se et fald i konverteringer fra Safari brugere. ITP 2.2, intelligent tracking prevention,…

ABONNÉR

Du går vel ikke glip vores nyhedsbrev E-handelsnyt?