Teknik

Amazon.com gik i sort: “Ekstremt usædvanligt”

I går aftes skete der noget meget usædvanligt. Amazon gik helt i sort. Downdetector-tjenesten viser over 70.000 rapporter om problemer med Amazon.com omkring kl. 21.00 i går aftes, hvor kunder ikke kunne tilgå siden. Det er ikke første gang Amazon går ned, men aldrig i så lang en periode. Problemerne denne gang skulle angiveligt have…

Interview: ”Bliver mindst lige så trendy som Instagram er i dag”

Den svenske platform Bambuser blev grundlagt i 2007. På det tidspunkt var tjenesten primært beregnet til privatpersoner, men i 2014 flyttede virksomheden sit fokus til B2B-segmentet, og mobile Live Video-løsninger blev udviklet til virksomheder. Bambuser er bygget på en teknologi, der kan skaleres op til millioner af realtidsvisninger, som danner grundlaget for det nye produkt:…

I dag: Amazon forstørrer sit offline-fodaftryk – ny kasseløs butik

I dag åbner verdens største onlineforhandler ‘Amazon Go Grocery’. En købmandsforretning i Seattles Capitol Hill, der kommer til at rumme fire gange mere indkøbsplads, sammenlignet med den første kasseløse butik, der åbnede for offentligheden i januar 2018. Konceptet er målrettet kunder i boligkvarterer, frem for kontorarbejdere, som de mindre Amazon Go-dagligvarebutikker ofte betjener. Det nye…

Konflikt: Nu undersøger FBI hackerangrebet på Jeff Bezos

I slutningen af januar berettede den britiske avis The Guardian om en potentiel, forestående krise mellem Jeff Bezos og Saudi-Arabien. Dette på baggrund af en sag om, hvorvidt Saudi-Arabiens kronprins Mohammed bin Salman står bag et hackerangreb, tilbage i 2018, rettet mod Amazon-grundlæggeren. LÆS OGSÅ: Jeff Bezos i karambolage med Saudi-Arabien – beskylder dem for…

Ny rapport: Click-and-collect, AI og mobile køb vandt 2019

I går delte Salesforce deres Holiday Shopping Report 2019, der afslører tendenser, data og indsigter med afsæt i over hundrede millioner globale forbrugere. Information, som potentielt kan hjælpe e-handlere med at forberede sig til shoppefesten i 2020. I den nye rapport fremgår det, at halvdelen af ​​al e-handel blev afsluttet inden den 3. december og…

Hårdt ramt af svindel: Tager kampen op med ny app

I slutningen af november berettede vi hos Ehandel.dk om, at danske netbutikker bliver bombarderet med svindelforsøg. Ifølge FDIHs E-handelsbarometer for tredje kvartal 2019 har to ud af tre danske netbutikker på et eller andet tidspunkt haft udfordringer med svindel. Det er altså blevet en kendt problematik, men nu er der hjælp at hente. LÆS OGSÅ: Målbar effekt…

Esprit udvikler digital strategi drevet af AI

Det internationale modemærke Esprit er i fuld gang med at skabe nyt – ifølge virksomheden er der intelligente og personlige shoppeoplevelser på vej, drevet af kunstig intelligens. Esprit lægger nu, i samarbejde med Salesforce, sin e-handel og marketing over på én enkelt platform. Og et skærpet fokus i digitalt regi virker fornuftigt, idet mere end…

Skal man hive kunden ud af badet for at godkende betalinger?

Abonnementsudbydere risikerer at stå i en absurd situation fra 14. september De seneste par uger er der blevet skrevet og talt en del om de kommende regler for SCA (Secure Customer Authentification), som skal øge sikkerheden ved digitale betalinger, og som ifølge planen skal træde i kraft om mindre end to uger. OPDATERING: Siden denne…

Går e-handlen i sort 14. september?

Betalingsbranchen når ikke at blive klar, før de nye regler om sikker betaling træder i kraft ”Snart kan en tredjedel af alle nethandler blive afvist”, skrev TV2 Nyhederne i forgårs. En foruroligende overskrift og en artikel, der med FDIH-direktør Niels Ralunds dystre forudsigelser om afviste betalinger godt kan sætte gang i bekymringer, der går ud…