Teknikmagasinets er i færd med at tilbyde kunden den levering, de ønsker

Allerede i 1989 startede tre iværksættere den første butik i Skärholmen, Stockholm



Siden da har Teknikmagasinet vokset til 135 fysiske butikker i Sverige, Norge og Finland og er nu en af de største kæder for det nyeste inden for gadgets, gaver og teknologi i Norden. Teknikmagasinets forretningskoncept er simpelt, de ønsker at tilbyde smart teknologi, der gør livet lidt sjovere, hvor der altid er noget at købe for sig selv eller at give som gaver. De gør det også på strategiske steder tæt på meget trafik og i større indkøbscentre, så det er altid nemt at finde en butik.

Hvordan påvirkes Teknikmagasinet af det stigende tempo i e-handel?

På Teknikmagasinet kan du tydeligt se, at flere og flere kunder ønsker at kunne shoppe på den måde, der passer bedst til dem i øjeblikket, nogle gange i butikker, nogle gange online. E-handel har en stærk vækst på Teknikmagasinet. Målgruppen for Teknikmagasinet er unge i alderen 10-25 år, de er mere internetbaserede end gennemsnittet, og for at tiltrække dem skal oplevelsen online være mindst lige så god som i en butik.

Når det kommer til leverancer fra deres webshop, har Teknikmagasinet tidligere tilbudt en standardløsning med levering til pakkeshops for alle kunder. Men for et år siden følte de, at det var på tide at udvide deres tilbud og give kunden større valgfrihed med flere fragtmuligheder.

Unifauns DeliveryCheckout var løsningen

Da Teknikmagasinet i lang tid havde håndteret alle sine transporter i Unifauns Delivery Management-system, konsulterede de Unifaun om, hvordan en sådan løsning kunne se ud.

Unifaun foreslog derefter DeliveryCheckout, en løsning, der gør det muligt at tilbyde flere forskellige forsendelsesmuligheder ved kassen og dermed give kunden frihed til at vælge den løsning der bedst passer til øjeblikket. En yderligere fordel ved løsningen er, at den automatisk fjerner de leveringsalternativer, der ikke er mulige ud fra geografi eller pakkenes størrelse.

“Vi ser, at vores kunder er glade for at vælge forskellige fragtmetoder nu, da vi giver dem flere valgmuligheder. Det er vigtigt for os at kunne tilbyde dem et valg, det øger sandsynligheden for, at kunden fuldender sit køb.” Siger Nils Hamvik, logistikchef på Teknikmagasinet.

Det var ikke kompliceret at implementere DeliveryCheckout og med løsningen på plads, og Teknikmagasinet kan nu nemt tilføje eller ændre hvilke transportører og transporttjenester de ønsker at tilbyde på deres forskellige markeder i Norden. Tidsrummet fra beslutningen om at tilføje en ny transportør er kort, fordi alle Unifauns tilsluttede transportører er tilgængelige i DeliveryCheckout.

“Det eneste, der er nødvendigt for at tilføje en ny transportør eller transportservice, er, at vi er enige med transportøren, så det bliver en god økonomi og en god service. Den tekniske del er ikke noget problem. Det er meget nemt nu at tilføje en ny transportør.” Konkluderer Nils Hamvik.

Læs mere om Unifaun DeliveryCheckout:
https://www.unifaun.com/dk/deliverycheckout/

Unifaun har over 20 års erfaring i at levere det innovative Delivery Management-system i høj kvalitet. Løsningerne anvendes i over 76 lande, og hver dag sendes over 800.000 forsendelser fra 100.000 forskellige virksomheder gennem vores system. Unifaun har 130 ansatte i Sverige, Finland, Danmark, Norge og Polen.

Kontakt:
sales@unifaun.com 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest