Timingen er perfekt: ”Vi vil håndtere returer fra de nordiske netbutikker”

I dialog med flere danske aktører. 

En stigende tendens er, at flere og flere forbrugere benytter deres private hjem som prøverum, når de supplerer op i garderoben. Tal fra Zalando afslører eksempelvis en returandel på hele 50 procent.

Det er hverken bæredygtigt eller rentabelt, mener de fire iværksættere bag virksomheden The Green Deal – og de mener samtidig, at de har en løsning.

Annonce

Green Deal vil tage hånd om netbutikkernes mange returer for herefter at samle og sælge produkterne fra sin egen portal.

Samtidig skal tjenesten også kunne håndtere sæsonbestemte varer, konkursgoder, restpartier og overskudslager.

Hver af os smider over 20 kilo tøj om året ud, og tøjindustrien udleder flere drivhusgasser end luft- og søfart tilsammen. Det er ikke holdbart, og timingen er god for et koncept som The Green Deal. Vi ønsker at sikre, at hvad der ellers ville blive smidt ud, bliver taget i brug igen – og i den forbindelse være en partner for onlinebutikkerne, siger Filip Elverhøy, en af ​​grundlæggerne af virksomheden, til Ehandel.


I dialog med danske aktører

Lanceringen af tjenesten finder sted i foråret 2020 og kommer som et mobilvenligt websted samt en app.

Ideen er også at udvikle et digitalt informationscenter på The Green Deal's sider, hvor forbrugerne kan få tips og tricks til et mere bæredygtigt liv.

Tjenesten vil indledningvis være tilgængelig for norske forbrugere, men Green Deal-banden har større ambitioner på længere sigt:

Vi sigter mod at udvide til Norden og har været i kontakt med flere internationale partnere. Det er endnu mere krævende for udenlandske onlinebutikker at håndtere returer, der kommer fra Norge, hvorfor vi synes, det vil være ekstra interessant for dem med en løsning som The Green Deal, konkluderer Elverhøy.

I en mail spørger vi Filip Elverhøy, hvorvidt Danmark er en del af planen fremadrettet. Vi fik følgende svar tilbage:

Annonce

Vi er i dialog med flere aktører i Danmark.