Skal dele guldkorn ud til norske e-handlere
Når Norges største e-handels-konference, NXT, løber af stablen d. 4. juni, er det med to danske e-handels-navne på programmet.
Første mand på talerlisten er Benjamin Gundgaard, som er ekspert i konverteringsoptimering og forfatter af bogen ”Smartphone E-commerce” som er blevet en bestseller over store dele af verden. På NXT vil Benjamin Gundgaard dele ud af sine bedste tips i sit oplæg med titlen ”Personalisering og CRO”.
Den anden dansker på podiet til NXT er Mogens Møller, som er CEO og grundlægger af Sleeknote og ekspert i brugervenlighed. Under overskriften ”How To Compete Against The Big Fish” vil han give sit bud på, hvad der skal til for at overleve som webshop, når man hverken kan konkurrere på pris, levering, udvalg, returbetingelser eller brugervenlighed mod giganter som Amazon og Zalando.
Vi har fået chancen for at høre lidt om Mogens Møllers tanker om fremtidens e-handel allerede nu.
– Jeg tror, det bliver nemmere og nemmere for forbrugerne at handle på nettet, og at servicen forhåbentlig vil blive forbedret yderligere. For webshops er det naturligvis udfordrende, at der er enkelte aktører, som vil vokse sig ekstremt store og dermed bliver dominerende som for eksempel Amazon og Zalando, siger han.
Til spørgsmålet om, hvad der bliver den største forandring for e-handlen i 2019, siger Mogens Møller:
– Helt konkret tror jeg, at den største udfordring bliver, at Amazon med stor sandsynlighed vil åbne i Danmark og måske også i Norge.
Deltagerne på NXT 2019 kan se frem til et spændende foredrag fra den danske e-handels-ekspert.
– De kan forvente at få inspiration til, hvordan de kan blive i stand til at kunne konkurrere mod netop de store, dominerende aktører, både nu og i fremtiden. Jeg tror nemlig ikke, at det betyder voldsom butiksdød, at Amazon og andre bliver dominerende. Jeg tror, det gælder om at finde sin position i markedet og finde de ting, som gør den enkelte butik unik, siger Mogens Møller.
Du kan læse mere om NXT-konferencen på www.nxtnordic.com.