Too Good To Go vil prøve kræfter med USA

Høje forventninger til forretningsmodellen.

Det populære madspildskoncept Too Good To Go og sælger overskudsvarer i alle afskygninger.

Siden lanceringen i 2016 har man i appen kunnet købe lykkeposer med overskudsvarer fra butikker og restauranter.

Annonce

I slutningen af september relancerede virksomheden sin webshop. Det kom i kølvandet af, at flere og flere forbrugere viste interesse for platformen

LÆS OGSÅ: Too Good To Go relancerer sin webshop

Så længe, vi ser, at vi kan gøre en forskel, og forbrugerne også viser engagement, bliver vi ved med at udvide, udtalte Heidi Boye til Ehandel.dk i efteråret 2018.

Og det ser ud til, at udmeldingen holder stik.

Fire år efter opstarten, og 14 lande senere er To Good To Go nu klar til at bevæge sig ud over Europas grænser.

Målet er først og fremmest USA, hvor mængden er madspild er kæmpestor.

Hele 63 mio. ton mad til en værdi af 160 milliarder dollars, svarende til cirka 1.190 milliarder danske kroner, ryger hvert år i de amerikanske skraldespande.

Mette Lykke, administrerende direktør i virksomheden, har høje forventninger til at To Good To Go-forretningsmodellen holder vand og kan skabe positive resultater:

Annonce

Op til 40 procent af al mad går til spilde i USA. Det er ikke bare et problem af de åbenlyse sociale og økonomiske grunde - det er også et kæmpe klimaproblem, da mad udleder store mængder CO2. Madspild er årsag til 8-10 procent af udledningen af drivhusgasser. Det vil vi gerne bidrage til at afhjælpe på baggrund af den ekspertise, vi har opbygget de seneste fire år, siger Mette Lykke, CEO for Too Good To Go, i en pressemeddelelse.

Nu starter virksomheden således aktiviteter op i New York med henblik på at lancere Too Good To Go-appen i USA – og forhåbentlig kunne hjælpe med at indfri den amerikanske regerings mål om, at madspild skal være reduceret med 50 procent i 2030.