Toys’R’Us-sagen fortsætter: “Skal ikke betale producenter”

Ny
forretningsmodel

Annonce

Historien om, hvordan Top-Toy gik konkurs, startede i
januar.

Ehandel.dk rapporterede løbende om, hvordan alle Toys’R’Us og BR-butikkerne
blev lukket ned, og det sidste vi hørte var, at Tru Kids Inc har købt ovenstående
brands samt maskot-giraffen, Geoffrey.

LÆS OGSÅ: Toys’R’Us konkurs i Danmark og Sverige

Annonce

Det blev skrevet, at flere personer med prominente poster i Toys’R’Us sidder i Tru Kids ledelsen på nuværende tidspunkt, og at de havde. Tru Kids Inc meddelte i den forbindelse også, at de ville lancere en ny e-handelsplatform og 70 nye butikker i Europa, Asien og Indien samt udvide på amerikanske mærke.

LÆS OGSÅ: Toys’R’Us genopstår: Nyt navn, udseende og ny strategi

- Vi har en “once in a lifetime opportunity” for at skrive det næste kapitel af Toys’R’Us’ historie ved at lancere en nyudviklet omnichannel oplevelse ", sagde Richard Barry, administrerende direktør for Tru Kids og tidligere global manager hos Toys’R’Us, under overtagelsen.

I Norden overtog Salling Group Top-Toys danske
varebeholdninger og rettighederne til BR-mærket. Koncernen meddelte derefter,
at de ville starte med at åbne 25 BR-butikker i Danmark.

I en pressemeddelelse udtalte Salling Groups administrerende direktør, Per Bank: 

- Der er tale om en strategisk vigtig aftale for Salling Group, da konkurrencen på legetøjsmarkedet er markant forstærket de seneste år. Med aftalen sikrer vi, at legetøj fortsat er en vigtig del af kundernes indkøbsmuligheder i de fysiske butikker i hele landet, og at legetøjssalget ikke alene flytter over på udenlandske webshops. Hvordan BR-brandet på sigt vil blive anvendt, har vi ikke taget endelig stilling til endnu.

LÆS OGSÅ: Det har Salling Group betalt for BR


E-handlen kommer i år

Mere end fire måneder efter, at Tru Kids overtog Toys’R’Us, er det blevet tid til endnu en opdatering.

Bloomberg rapporterer, at selskabet planlægger at lancere seks butikker og en e-handelsplatform i USAi løbet af 2019.

For at lære af Toys’R’Us historie, har Tru Kids tænkt på sine fysiske butikker.

De nye butikker kommer til at udgøre omkring en tredjedel jævnfør kædens tidligere butiksengagement – ca. 930 kvadratmeter samt interaktive oplevelser.

I butikkerne kan man blandt andet opleve spil, hvor børn kan lege med forskellige legetøj, som man også kan købe i butikken.

Men legetøjet, som butikkerne sælger, vil legetøjsfabrikanten
ikke komme til at betale producenterne for – medmindre kunderne køber.

Det er en del af Tru Kids nye forretningsmodel, men
virksomheden ønsker ikke at afsløre flere detaljer om sin strategi.