Trekløver vil udvikle det digitale supermarked

Formålet med samarbejdet er at udvikle ny butiksteknologi, der skal give adgang til kundedata.

I samarbejde med HK Handel har Dansk Erhverv nu nedsat et digitaliseringssekretariat, som skal lægge kræfter i et projekt om det digitale supermarked.

Annonce

Det nye projekt er et samarbejde, hvor bl.a. Alexandra Instituttet, Force Technology og Teknologisk Institut indgår sammen med Dagrofa-kæden, repræsenteret med en Meny-butik på Frederiksberg.

LÆS OGSÅ: Hi-fi-kæde investerer massivt i digital transformation

Det skriver Dansk Erhverv i en pressemeddelelse.

Formålet med samarbejdet er at implementere ny butiksteknologi og få adgang til data om kundeadfærd.

I den forbindelse kan man dykke dybere ned i driften af en butik, kundernes oplevelse og medarbejdernes kompetencer.

Projektet forsætter året ud og der er på nuværende tidspunkt igangsat en evalueringsproces med Teknologisk Institut, hvor resultaterne vil være tilgængelige primo 2019.