Trustpilot søsætter nyt initiativ – mere transparens online

Grundlæggende for, hvordan virksomheder og forbrugere skaber tillid. 

Transparens bliver et nøgleord for Trustpilot fremadrettet. Nu søsætter virksomheden et nyt initiativ, der skal øge gennemsigtigheden online.

Ifølge Peter Mühlmann, Trustpilots grundlægger og CEO, er anmeldelser helt afgørende, når det kommer til forholdet mellem virksomhed og forbruger.

Annonce

Anmeldelser er grundlæggende for, hvordan virksomheder og forbrugere interagerer og skaber tillid indbyrdes. Jeg er overbevist om, at det vigtigste ikke er, hvor mange stjerner virksomheder har, men hvordan de har fået deres stjerner. Derfor fortsætter vi med at udvikle nye initiativer, så vi kan blive den mest gennemsigtige bedømmelsesplatform, siger han i en pressemeddelelse.

Initiativet, som har fået navnet ”Transparent Inviting”, giver enhver mulighed for at få detaljerede oplysninger om, hvordan over 345.000 virksomheder over hele verden modtager deres ratings.

Eksempelvis hvorvidt anmeldelser er organiske eller ved invitation, og i hvilket omfang virksomheder reagerer på anmeldelser via Trustpilot.com.

Som en uafhængig platform for både virksomheder og forbrugere er Trustpilots integritet af største vigtighed. Derfor introducerer vi nu ”Transparent Invitation” som den første bedømmelsesplatform. Initiativet er en del af vores mål om at skabe mere gennemsigtighed på platformen såvel som ved online-anmeldelser generelt, siger Peter Mühlmann.

Nedenfor kan du læse, hvordan det nye initiativ kommer forbrugerne til gode, og hvilke informationer de får adgang til:

  • Fordelingen mellem ”organiske” og ”inviterede” anmeldelser, og hvordan dette påvirker virksomhedens TrustScore – altså den samlede vurdering baseret på anmeldelser.
  • Fordeling af stjerner baseret på bedømmelseskilder, organiske eller inviterede.
  • Antal anmeldelser, som en virksomhed har modtaget inden for de seneste 12 måneder.
  • Om en virksomhed besvarer alle, nogle eller ingen af sine kundeanmeldelser.
  • Andre interessante oplysninger, f.eks: Hvornår modtog virksomheden sin seneste anmeldelser og hvornår registrerede den sin profil på Trustpilot.
  • Hvis en virksomhed bruger Trustpilots gratis- eller betalingstjenester.
  • Hvorvidt en virksomhed benytter sig af at tilskynde kunder med henblik på at skrive en anmeldelse.