”Vi har været nødt til at gentænke hele vores strategiske setup”

 Fokus på omnichannel og e-commerce.

Det har været et år med massive omstillinger hos Neye, som led i at imødekomme detailhandlens udfordringer.

Det har sat spor på både top- og bundlinje.

Annonce

I årsregnskabet, som netop er blevet offentliggjort, fremgår det, at bundlinjen lander på omkring to millioner kroner. Toplinjen holder heller ikke sit niveau fra sidste år.

Det skyldes en gentænkning, og en oprustning, af hele virksomhedens strategiske setup.

2019 har været et omstillings-år, som vi på mange måder har skubbet foran os. Et konkurrencepræget marked har sammen med et stigende pris- og kampagnepres gjort det nødvendigt at gentænke vores strategiske setup ude i landet, siger Camilla Raffnsøe, administrerende direktør i Neye-Fonden, i en pressemeddelelse.

Ifølge Neye har transformationen medført et større fokus på omnichannel og e-commerce. En lokal driftsoptimering skal også være med til at styrke forretningen i fremtiden.

Vi har nu taget omstillingsåret, og vi er lettede over at være videre og samtidig at have sat os stærkt op til fremtiden, siger Camilla Raffnsøe, der allerede nu kan melde om lovende takter. Faktisk viser vores tidlige 2020-tal allerede, at vores investeringer i 2019 er givet godt ud med tilfredsstillende væksttal. Omsætningen hos os er afhængig af en stærk driftstruktur, konstant omkostningstilpasning og et godt tag på særligt lokaldriften, siger hun.

Overskuddet fra Neye-butikkerne går til Neye-Fonden, der gennem mere end 40 år har støttet kræftforskning i Danmark. De seneste fem år er der blevet doneret 47 millioner kroner.

Neye-kæden består af 42 fysiske butikker og en webshop.

Annonce