“Vi vil lave verdens bedste undertøj”

Lindex investerer i start-up.

Som en del af bestræbelserne på at skabe nye vækstmuligheder tiltræder Lindex som partner og investor i Closely, et svensk undertøjsmærke for kvinder.

Bag mærket står Tove Langseth og Filip Nilsson - angiveligt to af Sveriges mest berømte iværksættere.

Annonce

I forbindelse med virksomhedens rapport for tredje kvartal oplyser en pressemeddelelse, at Lindex fokuserer på at udvikle sin nuværende forretning samt skabe nye muligheder.

Closely bliver således en del af denne udvikling.

Samarbejdet med Closely er et spændende eksempel på, hvordan vi kan skabe nye forretningsmuligheder baseret på vores styrker. Gennem en analyse af det globale undertøjsmarked, har vi set et stort potentiale for Tove og Filips innovative idé. Lindex har en unik ekspertise inden for lingeri, og vi ser frem til at deltage i Closelys rejse med disse to stærke grundlæggere, siger Lindex-direktør, Susanne Ehnbåge, i en pressemeddelelse.


”Det lyder måske lidt ambitiøst”

Lanceringen af ​​Closely er planlagt til efteråret 2020. Det vil primært være et digitalt brand, men et showroom er også inkluderet i planerne.

Vi vil lave verdens bedste undertøj. Det lyder måske lidt ambitiøst, men det er dét, vi stræber efter. Endvidere bliver grænsen mellem undertøj og sport mere flydende. Vi ønsker en lille, men kompromisløs, sportsserie helt fra begyndelsen, afrunder Tove Langseth.