Wish: Frontløber med ny kundeservicetjeneste i WhatsApp

Som nogle af de første i verden har Wish lanceret WhatsApp Business.

WhatsApp har 1,5 milliarder brugere i 180 lande og er bedst kendt som en måde at sende beskeder mellem privatpersoner. Men i 2017 lancerede WhatsApp en særlig service for mindre virksomheder, som i dag har nået en popularitetsrate på tre millioner brugere.

Annonce

Nu er løsningen, WhatsApp Business, også landet i hænderne på større virksomheder, der har brug for et værktøj til kommunikere med både nye og eksisterende kunder i stor skala.

WhatsApp Business er en chatløsning, hvor virksomheder vil være i stand til at kommunikere med kunder over telefonen. Wish er blandt de første i verden, der har implementeret tjenesten - herunder er Sverige det første skandinaviske land, der søsætter konceptet.

På nuværende tidspunkt kan kunder både modtage ordrebekræftelse og kontaktinformation via WhatsApp samt tale direkte med kundeservice.

- Ved at tilbyde kundeservice gennem WhatsApp gør vi shopping endnu nemmere og mere sikker. I fremtiden vil en chat-funktion også blive tilføjet. Wish er på kort tid, og med et omfangsrigt udbud, blevet den mest populære shoppingplatform i mange lande – en position, vi er fast besluttet på at opretholde og styrke, siger Håvard Stjernen, Country Manager Nordics, hos Wish.

Wish har fokus på at opbygge verdens førende mobil-shoppingplatform, hvor app'en skaber forbindelse mellem forbrugere og varer verden over.

I den forbindelse har Wish klippet navlestrengen til sine mellemled og giver forbrugerne mulighed for at handle omkring 200 millioner forskellige produkter til meget lave priser - direkte fra 1 million globale producenter.