Zalando: ”En stigning i cross-selling”

Det køber kunderne mest af. 

I tider som disse, hvor hverdagen har ændret sig markant for de fleste, har Zalandos kunder tilpasset deres adfærd til situationen.

Efterspørgslen efter behageligt hyggetøj og lounge wear er steget betydeligt. Sammenlignet med sidste år bliver der solgt dobbelt så mange sweatshirts og sweatpants fra visse brands.

Annonce

Et andet produkt, der er blevet uventet populært, er sokker. Salget af sokker er fordoblet siden før coronavirus-krisen, og den absolutte bestseller i skoafdelingen er hjemmesko.

Med mere tid derhjemme ser det også ud til, at kunderne tager deres skønhedsrutiner til et nyt niveau. Zalando får tre gange så mange ordrer af hudpleje, neglepleje, hårpleje og skønhedstilbehør, sammenlignet med samme periode sidste år.

Det samme gælder salget i sportskategorien, som også har mærket en markant stigning.

I de første uger af coronapandemien havde størstedelen af de kunder, der købte sportsbeklædning på Zalando, aldrig gjort det før. Det betyder, at vi ser en stigning i cross-selling på platformen, siger David Hejgaard, Chef for Norden hos Zalando.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!