Zalando forventer salgsvækst på 20-25 procent

Efter et finansielt udfordrende tredje kvartal, forventer onlinegiganten nu stærk vækst i fjerde.

Zalando har netop offentliggjort sit regnskab for Q3 2018.

Annonce

I tredje kvartal steg omsætningen med 11,7 procent til 1,20 mia. EUR.

Zalando indregnede endvidere et justeret EBIT på minus 38,9 mio. EUR, svarende til en margen på minus 3,2 procent.

Co-CEO hos Zalando, Rubin Ritter, udtaler i en pressemeddelelse:

- Vi er helt klart ikke tilfredse med vores finansielle resultater i tredje kvartal. Vi har nu fokus på at opbygge økosystemet for europæisk mode og vores 2020 mål om at fordoble virksomhedens GMV til 10 mia. EUR.

Men på trods af lavere tal end forventet i Q3, har kundeudviklingen hos Zalando været positiv med 25,1 mio. aktive kunder, der tegner sig for ca. 6 procent af den europæiske befolkning.

Det er et rekordantal.

Ordrefrekvensen steg også med 22,8 procent til 27,7 millioner EUR.

Stærk vækst i Q4

I kølvandet på et utilfredsstillende tredje kvartal, har Zalando dog stor tiltro til det kommende fjerde kvartal, som optimalt set skal generere massiv vækst.

Annonce

For hele året forventer den store modeplatform vækst i omsætningen i den lave ende af den estimerede procentsats, 20-25 procent, samt et justeret EBIT på 150-190 mio. EUR.

Zalando forventer endvidere at bruge omkring 300 mio. EUR i 2018, hvilket er lidt mindre end oprindeligt forventet (350 mio. EUR), da platformen har planer om at optimere sit logistikfodaftryk yderligere.

 

Foto: Rubin Ritter, co-CEO hos Zalando