Zalando har stadigvæk førertrøjen på

Den tyske platform snupper fire procent

Danskerne elsker nethandel.

Faktisk ligger vi på 3. pladsen over lande, der handler mest online. Men hvor lægger vi de fleste af vores penge?

Annonce

I starten af februar 2019 skrev vi om, at de fleste handler sker ikke hos danske netbutikker – udlandet har nemlig sat sig på top 5 over de netbutikker, hvor danskerne bruger deres penge.

Sidste år udgjorde disse 34 procent af alle køb.

LÆS OGSÅ: Giganterne hersker: Danskernes top fem er udenlandske netbutikker

Og det ser ud til, at den udenlandske dominans fortsætter.

Der bliver løbende rykket en smule rundt på rangordenen, men den tyske webshop Zalando er stadig danskernes foretrukne platform, når pengepungen bliver hevet frem ved tastaturet.

Fire procent af de adspurgte forbrugeres onlinekøb er hos Zalando

Det viser tal fra nethandelsorganisationen FDIH, som Finans har taget et kig på.

Finans skriver, at Zalando – i samme periode sidste år – nåede 3,2 procent, hvilket også var nok til at sikre webshoppen førstepladsen.

Annonce

En anden modeforhandler, H&M, ånder Zalando lige i nakken og indtager en fjerdeplads på listen.

Nedenfor kan du se en oversigt over danskernes 10 mest brugte webshops, procent af onlinehandlen samt tal for første halvår af 2018 i parantens: 

  1. Zalando - 4 procent (3,8)
  2. Just-Eat - 2 procent (0,9)
  3. Nemlig.com - 1,9 procent (1,2)
  4. H&M - 1,7 procent (2,0)
  5. Coop.dk - 1,4 procent (1,5)
  6. Wish.com - 1,4 procent (1,9)
  7. DSB - 1,3 procent (1,0)