Zalando lancerer skønhedskategorier i Danmark

En blanding af lokale, skandinaviske og internationale brands

Annonce

Zalando, Europas førende onlineplatform for mode og
livsstil, lancerer skønhedsprodukter i Danmark, Sverige, Frankrig, Belgien og
Italien.

Efter en, ifølge virksomheden selv, vellykket lancering af
skønhedskategorien i Tyskland, Østrig og Polen sidste år kan danske og svenske
kunder nu også købe skønhedsprodukter på Zalando fra i dag.

Annonce

Frankrig og Belgien følger midt i marts, og Italien midt i april.

- Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom skandinaviske og internationale brands såsom Estée Lauder. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste indenfor globale skønhedstendenser, siger Kenneth Melchior, Director of Northern Europe hos Zalando, i en pressemeddelelse.

Fra i dag kan danske kunder vælge imellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands indenfor kategorierne makeup og skønhedspleje til kvinder og mænd. Zalando vil løbende udvide sortimentet.

- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, Head of Beauty hos Zalando.

På det det danske marked vil skønhedskategorien i forbindelse med lanceringen bl.a. råde over brands som Zarkoperfume, Estelle & Thild, Estee Lauder, MAC og Clinique.

Udvalget af kosmetik og skønhedsbrands skal afspejle den samme bredde, som kendetegner Zalandos modesortiment.