Zalando lancerer stofmasker – overskud går til corona-kampen

”Alle bør have adgang til en maske”.

Den tyske modegigant Zalando går nu aktivt ind i kampen mod corona-pandemien, som har forplantet sig globalt.

I dag annoncerer virksomheden, at den introducerer stofmasker som en del af sit sortiment på alle 17 markeder. Overskuddet går ubeskåret til virksomheden humedica for at støtte deres indsats mod COVID-19.

Annonce

Adskillige europæiske lande og forskningsinstitutioner enten anbefaler eller påbyder brug af stofmasker i offentligheden for at bremse spredning.

Den efterfølgende efterspørgsel har gjort masker til en mangelvare.

Vi mener, at alle bør have adgang til en maske. Ved at stille stofmasker til rådighed er folk i stand til at beskytte andre omkring sig, og professionelle medicinske masker kan dedikeres til det sundhedsfaglige personale. Det glæder os meget at kunne donere fortjenesten af salget af stofmaskerne til den internationale indsats mod coronavirus via humedica. Med et stort netværk af partnere er humedica i stand til at yde støtte i form af maddonationer, beskyttelsesudstyr og uddannelse til lande, som har særligt brug for hjælp, siger Kate Heiny, bæredygtighedsdirektør hos Zalando.

Maskerne fremstilles via Zalandos private label-produktion og via brands fra Zalandos engrosvirksomhed og partnerprogram.