Zalandos vilde Cyber Week: 7.200 ordrer i minuttet

Markerer en milepæl.

Det er femte gang Zalando giver sig i kast med Cyber Week.

Indtil videre har det vist sig som en rigtig god idé, idet den store modeplatform har erhvervet sig hele 84.000 nye kunder i løbet af årets famøse shoppeuge.

Annonce

Både Black Friday og Cyber Week har også sat massive vækstspor på virksomhedens GMV, (Gross Merchandise Volume), der sammenlignet med tallene i 2018 er steget med 32 procent.

Efter sidste års succes på Black Friday, har vi – dette år – været meget opmærksomme på at geare hele vores platformøkosystem til at kunne give vores kunder med meget attraktive tilbud i løbet af hele Cyber Week. Vi er stolte af at meddele, at vi har overgået vores ambitiøse mål, især med hensyn til vores Partnerprogram. Succesen under dette års Cyber Week markerer en anden milepæl for vores vækst, vores transformation til en platform og endnu et skridt i retning af vores vision om at blive ”the starting point for fashion”, udtaler David Sneider, Co-CEO Zalando SE, i en pressemeddelelse.

I år har Zalando mærket et ordrepres på 7.200 produkter pr. minut i de mest travle perioder, sammenlignet med 4.200 ordrer, i samme tidsinterval, på Black Friday sidste år.

De mest solgte varer på Zalando i ugens løb har været sorte leggins, t-shirts og sorte sneakers.