Apopro.dk kåret til ”Årets Butik 2019″

Løb med to priser til Pricerunners årlige prisuddeling 

Annonce

Kun knap to år efter åbningen af online-apoteket Apopro.dk landede ejer Tine Vestergaard og hendes medarbejdere øverst på podiet, da PriceRunner i går kårede årets e-handlere.

– Tillykke til Apopro med titlen som Årets Butik og som Årets e-handler. Butikken gør et fantastisk flot og dygtigt arbejde med at sælge medicin og helseprodukter online. De er en fortjent vinder i en konkurrence med mange skarpe konkurrenter, siger PriceRunners direktør Martin Andersen.

Annonce

Som den eneste af de 18 prisvindende webshops løber Apopro med hele to priser. Ud over prisen ”Årets Butik 2019” fik Apopro også tildelt prisen ”Årets E-handler 2019 i kategorien Helse”, og PriceRunner begrunder tildelingen således:

– Apopro.dk vinder titlen som Årets butik 2019. En supergod og moderne butik, der dels er nem at finde og dels er nem at handle i. Du kan hurtigt finde det du søger på grund af fin kategoriopdeling eller via symptomer. Det var nemt at bestille, mange måder for levering og betaling. Levering på samme dag er en oplagt feature for et online apotek. Kundesupport fungerer godt.

Ikke bare en webshop

En vigtig del af Apopros eksistensberettigelse er den rådgivning, der følger med, når man køber lægemidler i webshoppen. Sammen med medicinen får man en skriftlig vejledning med de vigtigste informationer om den medicin, man har købt. Den svarer nogenlunde til den mundtlige vejledning, man får, når man køber sin medicin på et fysisk apotek – og som mange af os har glemt halvdelen af, inden vi når ud på gaden.

Anonym chat

Det er ikke alt, man har lyst til at dele med de andre i køen på apoteket. Det er ikke usædvanligt, at en kunde afholder sig fra at stille spørgsmål om den hæmoridecreme, han lige har fået udleveret, og skynder sig at tage benene på nakken i håbet om, at ingen har opdaget, hvad han købte.

–  Nogle mennesker vil gerne være anonyme når de søger vejledning om medicin, især når det handler om præparater for lidelser, som de skammer sig over. Det kan være alt fra hæmorider og inkontinens til depression og angst, siger Tine Vestergaard.

For at imødekomme ønsket om anonymitet har Apopro oprettet en chat, hvor man fuldstændig anonymt kan få svar på sine spørgsmål af uddannede farmakonomer og farmaceuter.

Større valgfrihed til kunderne

Mange receptpligtige lægemidler produceres af flere medicinalfirmaer og findes derfor i forskellige prisklasser. Som apoteker har Tine Vestergaard oplevet, at mange kunder gerne vil have mulighed for selv at vælge, hvilket præparat de køber.

– Som apotek skal man altid tilbyde kunden det billigste præparat. Ofte har fysiske apoteker ikke det næstbilligste præparat, selv om det måske kun koster 70 øre mere end det billigste. Med så lille en prisforskel ville en kunde, der foretrækker det næstbilligste præparat, selvfølgelig købe det i stedet for det billigste, hvis det var muligt, siger Tine Vestergaard.

Og det er det hos Apopro, som ganske enkelt har valgt at tilbyde alle de receptpligtige præparater, der er godkendt af Lægemiddelstyrelsen.

Nomineret til flere priser

Foråret 2019 kan meget vel byde på flere priser til Apopro. Virksomheden er nemlig også nomineret til FDIHs e-handelspris i kategorierne ”Bedste nye e-handelsvirksomhed” og ”Bedste B2C-virksomhed med online-omsætning under 50 mio. kr.”