Søstrene Grene åbner længe ventet webshop midt i coronakrisen

En ordre pr. syvende sekund. 

Søstrene Grene blev grundlagt i 1973, og siden da har det udelukkende været muligt at købe produkter i de fysiske butikker.

Men efter mange måneders forberedelse har kæden nu åbnet de digitale døre til sin splinternye webshop, så kunderne kan gå op opdagelse i sortimentet online og få leveret til døren.

Annonce

Hvis det er vigtigt for kunderne, er det vigtigt for os. Vi har igennem en årrække fået utallige henvendelser fra kunder, der efterspørger muligheden for at se vores sortiment og handle på nettet, og det får vi fortsat dagligt på de sociale medier. Derfor har vi glædet os rigtig meget til at kunne opfylde det ønske, siger Mikkel Grene, CEO og medejer af Søstrene Grene.

I forbindelse med åbningen af webshoppen relanceres Søstrene Grenes hjemmeside også. Den nye udgave af siden skal i endnu højere grad afspejle alt det, som butikkerne er kendt for.

Vi ved, at mange af vores kunder besøger vores butikker for at blive inspireret, og derfor har vi lagt vægt på, at også den nye hjemmeside skal være et univers fyldt med inspiration til højtider, børnefødselsdage, hjemmebag, boligindretning, kreative DIY-projekter og meget andet. Ligesom i butikkerne vil der være noget nyt at opleve, hver gang man besøger hjemmesiden, siger Mikkel Grene.

Og det lyder til, at webshoppen har fået en god start med massiv travlhed. På sin LinkedIn skriver direktøren:

Vi måtte lukke for annonceringen efter tre minutter for at kunne klare presset med de mange kunder på serveren. Vi har modtaget en ordre pr. syvende sekund på første dag, så der bliver travlt på weblagret. Men vi skal nok lægge os i selen for at få varerne leveret indenfor et par dage.