Et faldende salg hos Footway: “Ekstraordinære forhold”

"Industrien har været hårdt ramt". 

Footway har offentliggjort sine tal for første kvartal. De vidner om en udfordrende periode.

Salget er faldet fra 132 millioner kroner sidste år til 117 millioner i år. Derudover faldt indtjeningen (EBIT) til -5,3 mio., sammenlignet med -3,6 mio.

Annonce

På den anden side kunne virksomheden glæde sig over 130.000 nye kunder i løbet af kvartalet, og antallet af besøgende i onlinebutikken steg fra 10,7 til 11 millioner.

Q1 var kendetegnet ved ekstraordinære, ydre forhold – en varm vinter og udbruddet af Covid-19. Som en konsekvens har industrien som helhed været meget hårdt ramt. Til trods har Footway navigeret godt i kvartalet med fortsat kundevækst og god omkostningskontrol, kommenterer Daniel Mülbach, CEO hos Footway.

Der er også spændende tider i vente efter overtagelsen af ​​Sportamore, som forventes at blive afsluttet i andet kvartal, og hvad der kan blive til et opkøb af Caliroots, der i øjeblikket er under genopbygning.

LÆS OGSÅ: Lige nu: Footway køber Sportamore

Direktøren ser lyst på fremtiden, og det nye kvartal er også begyndt godt.

I perioden har vi foretaget store ændringer på vores ikke-nordiske markeder, som vi ser positive effekter af allerede i første del af andet kvartal. I kombination med skiftet i forbrugsmønstre og et internt rentabilitetsfokus, ser vi positivt på resten af året, siger Daniel Mülbach.