Krisen kalder fysiske butikker til nettet – 30 procent flere webshops

”Mange ønsker at omstille sig”.

Mange butikker, der alene har en fysisk salgskanal, oplever i disse uger en markant tilbagegang i salget.

I forbindelse med corona-krisen har betalingsselskabet Nets talt med flere trængte butikker, som ønsker hurtigt at omstille sig til nethandel.

Annonce

Det skyldes, at danskerne ikke længere tager en tur på strøget, men nok nærmere end tur til tasterne.

Vi hører fra mange af vores kunder – både store og små forretninger – at deres kunder bliver væk på grund af smittefaren. Det gør især ondt på de butikker, der alene har en fysisk salgskanal, fortæller salgsdirektør Peter Høj Hessellund fra Nets Merchant Services og fortsætter:

Mange af de hårdt ramte butikker ønsker at omstille sig til også at have en webshop, så de også kan sælge deres varer på nettet. Det kan være med til at holde salget i gang, og vi forsøger at gøre det hurtigt og nemt for disse kunder at komme i gang.

Nu stiller Nets den nye betalingsløsning ”Easy”, der bruges af webshops, til rådighed de kommende måneder – og helt gratis. Løsningen gør det muligt for den nye webshop at være i luften med check-out inden for 24 timer.

DanDomain, der sælger webdomæner, hjemmesider og netbutikker, bekræfter også tendensen om øget efterspørgsel efter webshops. Selskabet oplyser desuden til dagbladet Børsen, at de i midten af marts har oprettet 30 procent flere webshops, sammenlignet med sidste år.