Elgiganten flytter medarbejdere fra Danmark til Norge

Øget efterspørgsel.

I 2017 flyttede Elgiganten, og daværende Lefdal, sine norske og svenske kundecentre til København i Danmark. På det tidspunkt måtte medarbejderne enten flytte sig eller miste deres job.

Siden da er de to virksomheder fusioneret, og kundecentret ligger fortsat i København.

Annonce

Men nu vil Elgiganten etablere et nyt center i Lørenskog, Norge for at øge kapaciteten. Centret i Danmark lukker ikke ned, men nogle af arbejdspladserne bliver omlagt. Det skriver e24.

Det betyder, at nogle af virksomhedens ansatte vil modtage den samme besked om at flytte – denne gang tilbage til Norge.

I Lørenskog vil vi i første omgang huse vores norske og svenske kundesupport til køkkener. Efterhånden vil vi også oprette en anden afdeling for norsk kundebehandling samme sted, siger Jan Christian Thommesen, kommunikationsdirektør i Elgiganten Nordic.

Denne vil blive udviklet i overensstemmelse med den forventede stigning i volumen, og med tiden er estimatet at håndtere op til 50 procent af al norsk kundekontakt fra Lørenskog, fortsætter han.

Etableringen i Norge vil tage omkring et år, og Elgiganten har påbegyndt samtaler med de berørte ansatte i afdelingen.

Vi har sat en proces i gang for at beskytte dem. Ambitionen er at finde andre jobs internt til dem, der ikke ønsker at flytte. Der er mange gode løsninger lokalt i Københavns kundecenter, da der også er et stort behov for folk dér.

Årsagen til flytningen og det nye kundecenter er den øgede efterspørgsel fra kunder, der har brug for support – til dels som følge af væksten i e-handlen, skriver Elgiganten.

En anden årsag er pladsmangel. En opdagelse, virksomheden gjorde sig ifm. coronavirus.

Annonce

Jan Christian Thommesen fortæller, at Elgiganten blandt andet skulle oprette to midlertidige kundecenterlokaler for at reducere smittefare. Sådanne foranstaltninger er nu ikke længere nødvendige, siger han.