Dansk fænomen vil vinde svenske kunder via influencere

"Lidt mere digital end normalt".

Det danske brillemærke Christopher Cloos blev grundlagt i 2017 af blandt andet Julius Langkilde Høedt.

I dag er mærket mest kendt i USA, Canada, Storbritannien og Australien.

Annonce

Vi er to grundlæggere, der var bosiddende i henholdsvis USA og Danmark, da vi startede virksomheden. Derfor var det naturligt for os at starte som et globalt brand. Vi følte mest for at fokusere på et marked, som er én af de største i verden, og valget faldt på USA, siger administrerende direktør Julius Langkilde Høedt til Ehandel.

Det har været en fantastisk mulighed for at skalere virksomheden fra start og lære af erfaringerne med salg i udlandet. Derefter havde vi også mere fokus på B2B, detailhandel og grossisthandel i begyndelsen. USA er et utroligt stort marked med mange store byer, der tager godt i mod en detailstrategi.

Nu meddeler Christopher Cloos, at det er tid til at tage et større greb om Europa, og det skal gøres gennem et venture på det svenske marked.

Vi har set et øget salg til Sverige og Norge i løbet af de sidste 12 måneder, så en lokal lancering har været på dagsordenen i et stykke tid. Sverige lægger sig også meget op af Danmark med hensyn til kultur, så vi synes, det er gået godt. Derefter havde vi også nogle gode samarbejder med influencere i Sverige, siger Julius.

Influencer-marketing er faktisk én af brandets vigtigste marketingkanaler, specielt i Sverige.

Vi har set resultatet af at være ihærdige. Sammen med en klar influencer-markedsføringsstrategi har vi opbygget et stærkt brand, som bliver sjovt at præsentere for det svenske marked, siger Julius og fortsætter:

Vi har allerede arbejdet med flere forskellige ambassadører over hele verden. Vores mål er at arbejde med mennesker, der allerede har en stil, som lægger sig op af vores brand, så det ser naturligt ud, når de bærer vores styles. Influencers er en fantastisk kanal, der hjælper os med at opbygge et publikum, der matcher vores visuelle udtryk.

Hvad er udfordringerne ved en lancering i Sverige?

Annonce

Desværre bliver denne lancering lidt mere digital end normalt. Vi kan ikke være i Stockholm på grund af restriktioner, så alt bliver gjort online. Det skaber nogle vanskeligheder, når det kommer til virkelig at lære markedet at kende og forstå kunderne. Men det har også skabt nogle muligheder, fordi vi alle er i samme situation lige nu og har en gensidig forståelse af det globale rejseklima, konkluderer Julius Langkilde Høedt.