Boozt bandlyser kunder – ”har ikke handlet fair”

Kalder det for usmageligt.

Den store modekæmpe Boozt ligger på nuværende tidspunkt i strid med flere af sine kunder.

Anne Marie Roesen, som hyppigt handler hos Boozt, befinder sig midt i kampens hede. Hun er nemlig én af de kunder, der er blevet bandlyst fra at shoppe varer på hjemmesiden, fordi hun ifølge Boozt ”ikke har handlet fair”.

Annonce
Annonce

Og hvad indebærer det helt præcis?

I løbet af det seneste år har Anne Marie Roesen i alt bestilt 20 gange hos virksomheden, og i alt ni gange har hun sendt hele ordren, eller næsten hele orden, retur.

I den forbindelse er hun blevet inkluderet i virksomhedens automatiske ”fair-use”-filter, der skal bremse kunder – med en meget hyppig frekvens – i at lægge meget store mængder bestillinger og efterfølgende sende dem alle retur.

Den tydeligvis oprørte kunde, Anne Marie Roesen, kalder beskeden fra Boozt for ”usmagelig”, og har i den forbindelse meldt virksomheden til forbrugerombudsmanden.

Jeg kan sagtens finde et andet sted at handle. Men måden, de gør det på, gør mig sur. Jeg synes overhovedet ikke det er berettiget, for jeg handler ikke uberettiget meget og sender ikke uberettiget meget retur, siger hun til TV2 Østjylland.

Boozt ønsker ikke at kommentere på etikken i det konkrete tilfælde med Anne Marie Roesen, men en yderligere kommentar fra modeplatformen lyder som følger:

Uden at sætte tal på det vil jeg sige, at det handler om at købe tøj på en normal måde. Det, vi forsøger at komme til livs, er så langtfra et normalt forbrug, at det skal man som normal forbruger overhovedet ikke være bekymret, siger salgs- og marketingchef Peter G. Jørgensen til B.T.


Annonce
Annonce

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!