CDON udfordrer Jollyroom: ”Vi vil være den ledende aktør i Norden”

Udvider segmentet. 

Svenske CDON har planer om en førende position på markedet – det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Vores mål er at blive den ledende aktør inden for baby, børn og legetøj i de nordiske lande, siger Linda Andersson, områdechef med ansvar for legetøj hos CDON.

Annonce

Efter at have oplevet en stærk vækst på området, vil selskabet nu lægge yderligere kræfter i at udvide segmentet.

Flere og flere kunder vælger at købe legetøj og produkter til børn online, især i de seneste par uger. I løbet af fjerde kvartal i 2019 steg salget med mere end 50 procent, og for hele året 2019 oplevede vi en stigning på 30 procent for børne- og legetøjsprodukter.

Som en del af den nye satsning vil virksomheden også udvide sit samarbejde med onlinebutikken Adlibris ved at inkludere deres børns og legetøjssortiment på CDON.

I dag er der over hundrede virksomheder, der sælger legetøj via markedspladsen.

Vi ser et stort potentiale i at udvide babysegmentet yderligere med blandt andet klapvogne og ”babyposer” fra kendte mærker. Vi vil også være i stand til at tilbyde vores kunder et komplet sortiment fra de største legetøjsmærker, siger Linda Andersson.

Lige nu tilbyder virksomheden 160.000 børneprodukter til deres 1,8 millioner aktive kunder.