Dansk hobby-webshop drømmer om 60 butikker

Åbner sin første fysiske butik

Mange danske netbutikker er begyndt at satse på den fysiske verden. Det gælder også strikke- og hæklebutikken Hobbii, der slår dørene op til sin første fysiske butik i august,

Annonce

Det skriver Børsen.

- Cirka 20 procent af al salget af garn og hobbyartikler i Danmark sker online, så det er 80 procent af markedet, som vi ikke får fat i lige nu, siger Jens Reimer Olesen til avisen, som stiftede Hobbii i 2015.

Fremadrettet stræber virksomheden efter at udvide med otte til 10 danske butikker, og i samtidig er der også god plads, og gode udsigter, i Tyskland, hvor en stor del af onlinekunderne kommer fra, lyder vurderingen.

Garnio ApS, selskabet bag Hobbii, har endnu ikke genereret overskud. Den sidste årsrapport afslører et minus på 1,6 millioner kroner, 2017/2018. Omsætningen er ukendt.

Den nye, fysiske butik får adresse i Roskilde.

Inden for hobbybranchen er der dog store konkurrenter, og særligt én er kommet på landkortet inden for de seneste år.

I år bliver det, ifølge direktør Dennis Drejer, rigtig sjovt hos Rito.dk. Virksomheden forventede at vækste 30 procent i maj måned 2019, men opnåede i stedet en vækst på 80 procent.

Men er der også en fysisk satsning på vej?

Annonce

-Butikker er en ting, som altid er i vores tanker og bevidsthed. Lige nu mener vi klart, at vores fokus er bedre givet ud et andet sted. Vi satser benhårdt på optimering og automatisering af vores lager og processer. Hvis jeg kigger et par år længere frem, så kunne vi sagtens have én eller flere butikker eller et showroom. Men lige nu er vores tid og penge bedre brugt på at kunne servicere endnu flere lande, så vi kan lave en større eksportomsætning. Vores målsætning er at gøre det let og inspirerende for flere mennesker at være kreative. Lige nu opfylder vi det bedst ved at være aktive i flere lande, fremfor butikker i eksisterende lande, fortæller Dennis Drejer til Ehandel.dk.