Iværksættervirksomhed bruger Amazon som digital motorvej

Forberedt på indtog i Skandinavien.

SACKit er en lille Aalborg-baseret virksomhed med vokseværk og globale drømme, som sælger danskdesignede livsstilsprodukter.

De store drømme bliver lige nu understøttet af Amazon, hvor SACKit-platformen har haft en succesfuld entré i Tyskland.

Annonce

Nu har designvirksomheden planer om at udvide til både Frankrig, Spanien og Italien, og der forventes endvidere en langt højere eksportrate i 2020.

Amazon er en kæmpe mulighed for en virksomhed som vores, fordi det er den største digitale motorvej til forbrugere i Europa, og – med tiden – også resten af verden, siger Kristoffer Glerup, adm. direktør i Sackit,

Og der er også fart på tallene. I en pressemeddelelse fremgår det, at virksomheden i 2019 kunne lægge yderligere 20 procent til rekordomsætningen fra 2018.

Etableringen på Amazons platform i Tyskland tager en stor del af æren for væksten sidste år.


Forberedt på Amazon i Skandinavien

Nu står Sackit, som allerede nævnt, overfor flere ekspansioner inden for Europa.

I 2021 forventer designvirksomheden at hente omkring en tredjedel af sit salg af højtalere, trådløse opladere, høretelefoner, barstole og sækkestole via Amazon-platformen.

Vi har i 2019 investeret massivt i vores tilstedeværelse på Amazon i Tyskland, hvor vores salg voksede eksplosivt i forbindelse med julehandlen og Black Friday. Vi har opsamlet en masse data og opbygget ratings, som vi nu bruger som afsæt til at gå ind på Amazon-platforme i andre lande. Derfor er vi også forberedt, når Amazon på et tidspunkt åbner i Skandinavien.


Investerer i en mere professionel organisation

I 2019 har SACKit givet gas på investeringsfronten, herunder i særdeleshed salg på Amazon samt ansættelse af medarbejdere til flere nøglepositioner.

Annonce

Det kan man også godt se i regnskabet, som afslører et resultat før skat, der er gået tilbage fra 4,3 til 2,5 millioner kroner.

I løbet af sidste år har virksomheden udvidet med en masse nye medarbejdere, herunder en økonomichef, en marketingchef, en kontorchef, en digital forretningsudvikler, en produktmanager og en eksportchef.

Sidstnævnte er Brian Stilling Laursen, som tidligere har været 23 år hos B&O, hvor han senest stod i spidsen for B2B-salg i Europa, Asien og Mellemøsten.

Ansættelserne er et udtryk for, at Sackit er vokset markant de seneste år, og at vi har brug for en større og mere professionel organisation for at løfte os til det næste niveau. For tre år siden var vi blot fire mand i en klassisk iværksættervirksomhed. I dag råder vi over 18 medarbejdere og et brand, som er stærkt positioneret både nationalt og internationalt. Jeg forventer, at vi i år kommer til at se eksporten stige markant, afrunder Kristoffer Glerup.

SACKit er grundlagt i 2012 af Kristoffer Glerup og har hovedsæde i Aalborg. Virksomheden forventer en omsætningsvækst dette år på niveau med 2019.