Danske Goodiebox tager på eventyr i Europa

Nye markeder og ny app 

Den danske virksomhed Goodiebox, grundlagt i 2012 af Rasmus Schimegelow og Nikolaj Leonhard-Hjorth, ekspanderer til Europa.

Annonce

I sidste uge lancerede Goodiebox i Østrig og gik endvidere live med pre-lanceringswebsteder i Finland og Schweiz.

Der vil dog gå lige knap en måned, før Goodiebox for alvor indtræder i disse lande – Tyskland er også med i planen, men må vente lidt med en lancering til senere på året.

Helt overordnet set er Goodiebox rigtig godt på vej.

Kun et par måneder efter, at Goodiebox indsamlede 5,7 millioner euro, meddelte virksomheden, at den netop havde nået en milepæl på 100.000 medlemmer i Europa.

Til sammenligning havde Goodiebox 40.000 medlemmer for et år siden.

Pengene var uden tvivl øremærket planer om ekspansion.

- I de sidste tolv måneder har vi fået en masse erfaring, som vi har brugt til at finjustere vores playbook til lancering på nye markeder - vi er nu klar til at fremskynde vores europæiske ekspansion, udtalte CEO og medstifter, Rasmus Schmiegelow, i starten af juni til Ecommerce News Europe – lige efter indsamlingen.

Med finanserne på plads - og et par måneder efter - står Goodiebox nu klar til at drage på eventyr og udforske en masse nye markeder i det europæiske.

Annonce

Væksten fortsætter

Virksomheden har oplevet vækst på flere parametre.

I de sidste seksten måneder har den udvidet til fem nye markeder, og er nu til stede i Danmark, Østrig, Holland, Belgien, Sverige og Norge. Og væksten fortsætter.

Goodiebox lancerer, som allerede nævnt, også i Schweiz, Finland og Tyskland i de kommende måneder.

Rasmus Schimegelow fortæller Ecommerce News Europe, at virksomheden ser på en række forskellige faktorer, inden den beslutter sig for at tilgå et nyt marked.

Goodieboz har i den forbindelse udviklet en indekseringsmodel til evaluering af lande.

- Vi inkluderer demografiske data, forbrugernes adfærd og præferencer, e-handelsmønstrer og lignende. Det giver os en idé om, hvor attraktivt et marked er, forklarer CEO’en.

Udover overvejelserne om potentielle markeder, er virksomheden også i fuld gang med en ny app. 

- Lige nu er vi stolte af at give vores kunder et lille stykke med lykke én gang om måneden, når de modtager vores boks. I fremtiden må det gerne blive til endnu flere gange om måneden. Men vores fornemste opgave lige nu er udviklingen af ​​en lykke-inspireret app, der bliver lanceres senere på året.


Vil være nummer ét

Der er mange virksomheder med lignende koncepter, eksempelvis Glossybox, som er den største i Europa, men inden for de næste 18 måneder har Goodiebox en ambition om at blive nummer ét i Europa.

- I mellemtiden vil vi også begynde at undersøge, om vi kan teste vores koncept i Asien og USA. Et andet fokusområde er at udvikle flere produkter i samarbejde med vores medlemmer – lidt ligesom vi har gjort med vores interne brand, Comme Deux, afrunder Rasmus Schmiegelow.


Goodiebox er et koncept, der giver forbrugere et månedligt abonnement på en boks med udvalgte skønhedsprodukter.