Den mest trafikerede time i Pricerunners historie

Nattens Black Friday.

PriceRunner annoncerer morgendagens foreløbige tal fra årets store buy-in Black Friday.

Annonce

På slaget 22.00 i går gik det hele løs for de fleste store butikker, og den store handelsdag er nu i fuld gang.

- Ved midnat gik shoppingen helt amok. Den første time mellem 00.00 og 01.00 var den travleste time hidtil i PriceRunner's historie, siger adm. direktør Nicklas Storåkers i en pressemeddelelse.

"Vil vokse med 40-60 procent"

Selvfølgelig er det for tidligt at drage nogle konklusioner, men ifølge de foreløbige tal forventer PriceRunner en stigning på omkring 50 procent for Black Friday i forhold til sidste år.

- På baggrund af aktiviteten i nat vurderer vi, at Black Friday vil vokse med 40-60 procent i forhold til sidste år, siger Nicklas Storåkers

Som prissammenligningsservice ser PriceRunner også på de tilbud, som e-handlerne lægger på bordet i år. Det handler om små prisstigninger, som nogle butikker benytter sig af inden Black Friday.

Men ifølge Nicklas Storåkers har de fleste e-forhandlere rent mel i posen i år.

- Vi ser, at der er flere gode tilbud end nogensinde før. Men samtidig må man passe på blufferne. Af de produkter, der er hævet i pris før Black Friday, ser vi nu, at 41 procent udjævnes. Faktisk kan prisen, man betaler på Black Friday, ​​være højere end for en måned siden, siger direktøren.

Ifølge PriceRunner-undersøgelsen forventer forbrugerne en rabat på 40-50 procent under Black Friday.

Annonce