”Det har aldrig været nemmere at starte en webshop”

Nye funktioner og services til fragt- og ordrehåndtering.

På Strandvejen i Odense har det været et meget tilfredsstillende år. Den danske fragtvirksomhed Shipmondo, etableret i 2014 og tidligere kendt som Pakkelabels.dk, har nyligt offentliggjort et rekordregnskab.

I regnskabet fremgår det, at omsætningen er steget med 40 procent på et enkelt år, og virksomheden har endvidere et overskud på 5,3 millioner før skat, sammenlignet med 3,4 mio. året før - det er rekord.

Annonce

De positive tal har måske også noget at gøre med en solid kundebase.

I 2017 rundede virksomheden 15.000 kunder, og blev i samme omgang den største fragtbooking-platform i Danmark.

I nutiden huser platformen 30.000 virksomheder – et tal, der vokser hver eneste dag. I 2019 er der kommet yderligere 10.000 nye kunder ombord, og det er både ”små startup-virksomheder og de store drenge i klassen”, som medstifter af Shipmondo, Hung Ho, selv udtrykker det.

Vores vækst skal ikke stoppe her. Vi er aktive på det danske, svenske og norske marked, men kigger målrettet mod at skubbe platformen ud til endnu flere lande. Vi har allerede flere udenlandske transportører som samarbejdspartnere, som gør det muligt for kunder i udlandet at benytte vores fragtportal. Så vi glæder os til at tage hul på 2020, fortæller medstifter Hung Ho til Ehandel.dk og fortsætter:

Vi er utroligt glade for at kunne hjælpe så mange erhvervskunder dagligt med at gøre deres fragthåndtering så nem som mulig. Vores dedikerede team arbejder hver dag på at tilføje nye funktioner og services til Shipmondo, der skal gøre håndtering af forsendelser endnu lettere for vores eksisterende og nye kunder - i både indland og udland, fortæller Hung Ho


 Automatisk bogføring

I den nuværende løsning fra Shipmondo får kunderne adgang til en løsning, et system til webshopejere, der kan samle al fragthåndtering i én håndfuld.

Det bliver muligt for kunderne at importere ordrer, håndtere ordrer, oprette leverancer, bestille fragt samt printe labels og hæve penge.

”Med vores nye integration tilbyder vi også, at vores kunder kan bogføre deres ordrer helt automatisk. Med denne løsning, til Billy, Dinero og E-conomic, kan webshop-ejerne samle al deres fragt- og ordrehåndtering i ét system. Det mindsker manuelle fejl samt administrative opgaver, og der bliver meget mere tid til alt muligt andet, eksempelvis markedsføring og vækst, fortæller Hung Ho.

Annonce

Typisk har webshopejere en række systemer til hvert element i arbejdsprocessen, men Shipmondo har valgt at samle det hele i ét system.

Vi har knoklet hårdt de sidste mange måneder for at kunne udvikle og præsentere denne løsning til vores kunder. Så den har været længe undervejs og der har været stor efterspørgsel, så vi er glade for at kunne præsentere den.

Medstifter Hung Ho mener ikke, at det nogensinde har været nemmere at starte en webshop – særligt ikke med så mange leverandører på markedet, der er med til at gøre de fleste processer lettilgængelige og friktionsfrie.

Det har aldrig været nemmere starte en webshop. Det er nemt at oprette selve shoppen, fragten kan mere eller mindre bookes automatisk, og nu er de administrative opgaver, som bogføring af ordrer, også blevet meget nemmere. Man kan faktisk organisere hele sin ordrehåndtering i Shipmondo - alt fra at hente pluksedler, udskrive pakkelabels, hæve penge og bogføre ordrer, afrunder Hung Ho til Ehandel.dk.