Elgiganten snupper prestigefyldt pris i paladset

Amazon, Apple og Coca Cola er tidligere vindere.

Den nordiske brand-direktør i Elgiganten, Åshild Indresøvde, beskriver det som: ”En fantastisk anerkendelse og en bekræftelse på, at vi har gjort meget rigtigt”.

Torsdag aften, i Kensington Palace i London, blev den prestigefyldte World Branding Award uddelt. En pris, som tidligere er landet i hænderne på store selskaber som Amazon, Apple og Coca Cola.

Annonce

Men denne gang kunne Elgiganten, med armene i vejret, sætte sig på tronen som årets vinder i Norden.

Det er altid rart, når der bliver lagt mærke til det arbejde vi laver – ikke mindst når der er tale om international opmærksomhed. I de seneste år har vi opbygget et solidt team, som over tid har udviklet sig i takt med brandet, og jeg glæder mig til at dele prisen med alle medarbejdere, siger Peder Stedal i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Ny administrerende direktør til Elgiganten Nordic

Ifølge Peder Stedal er det et nåløje, hvis man skal i betragtning til prisen.

Juryens vurdering bygger på en helhedsanalyse af brandets styrke, herunder økonomiske resultater, reklame, PR og sociale medier.

Det er en knaldhård kamp hver dag at skulle vise sig frem som et attraktivt alternativ og at vinde tilliden fra en stadig mere oplyst kundegruppe. Prisen her er en bekræftelse på, at vi har gjort meget rigtigt, tilføjer Åshild Indresøvde.