Global logistikgigant sætter ny CEO i spidsen

Væksten forventes fortsat i 2019.

Annonce

Den verdensomspændende logistikgigant, DHL Express, indleder 2019 med at sætte John Pearson ind som ny CEO.

Tiltrædelsen sker pr. 1. januar 2019, hvorfra John Pearson
forventer en fortsat positiv udvikling for det globale kurermarked og DHL
Express, takket være den blomstrende e-handel, digitalisering og virksomhedens
positionering i alle branchens vertikaler.

Annonce

Den nye mand på toppen har dog været med i det seneste, ret succesfulde, årti hos kurervirksomheden, og han forventer, at væksten vil fortsætte i 2019 og videre frem for DHL-koncernens Express-division.

John Pearson har overtaget stillingen efter Ken Allen, der i stedet er blevet CEO for den nyligt oprettede division, DHL eCommerce Solutions.

- Vi er glade for at få John Pearson i bestyrelsen. Han har en veldokumenteret track record og en dyb forståelse for vores Express-forretning. Johns omfattende operationelle viden og forretningserfaring indenfor divisionen vil sikre en fortsættelse af DHL Express’ succesrige vækst i de kommende år, siger Frank Appel, CEO Deutsche Post DHL Group, i en pressemeddelelse.

DHL Express stræber nu efter at drage fordel af udviklingen
inden for den globale handel.

Som følge af den stigende e-handel oplever markeder i Europa, USA og Asien fortsat økonomisk vækst og repræsenterer et stort potentiale for ekspresforsendelser på forbrugerområdet.

DHL Express har været en enorm succeshistorie i løbet af de seneste ti år, hvor den årlige vækst på toplinjen har ydet betydelige finansielle bidrag til koncernen. Denne udvikling har været meget drevet af vores dedikation til kvalitet, det kompromisløse engagement fra vores 100.000 medarbejdere verden over og en helt igennem kundecentreret kultur. Jeg er stolt over at tage Express til næste niveau. Vi vil bruge alle eksisterende kanaler til at omdanne enhver chance til vækst på toplinjen. Vi er ved at modernisere vores regionale og interkontinentale flåde af fly, vi vil fortsætte med at investere i vores internationale infrastruktur og i nyskabende teknologier samtidig med, at vi sørger for yderligere at tilpasse vores leveringsprocesser til vores kunders behov for at fastholde den fremragende kundeoplevelse og -tilfredshed, afrunder John Pearson.