Hi-fi-kæde investerer massivt i digital transformation

Transformationen kommer til at indebære investeringer, som moderniserer og bringer virksomheden tilbage til sine rødder.

Nu er det blevet tid til, at de fysiske butikker skal spille på lidt andre strenge for at gøre plads til teknologien.

Annonce

– Vi tror på de fysiske butikker, men de skal have en ny rolle i fremtiden. De skal i højere grad være showrooms, hvor medarbejderne præsenterer vilde lydoplevelser, vejleder kunderne og herefter hjælper dem med at bestille over nettet. Samtidig er vi ved at skabe et digitalt univers, som fortæller meget mere om hvad HiFi-Klubben står for, fortæller Christoffer Arensbach, der er CEO i HiFi Klubben, i en pressemeddelelse.

Den store digitale omlægning er en del af en større strategiplan, hvor kæden vil styrke sig på flere centrale områder.

Fremadrettet bliver kasseapparater fjernet og lokale lagre minimeret. Målet er, at alle varer i fremtiden skal handles på HiFi Klubbens website - også inde i butikkerne.

De nye digitale fokuspunkter har også til formål at styrke konkurrencedygtigheden på internationalt plan.

Klar til kamp på den globale markedsplads

HiFi Klubbens digitale transformation skal gøre virksomheden klar til at møde store, internationale kræfter, herunder giganten Amazon, der snart rykker ind.

– Vi er ydmyge over for Amazon, men vi er ikke bange. Vi kan tilbyde noget helt andet, end de kan. Vores sælgere elsker virkelig musik og god lyd, og passionen ude i butikkerne er vores helt store styrke. Denne ekspertise skal vi have til at skinne igennem på alle platforme! Og så glæder vi os faktisk bare til konkurrencen, og alt det spændende der sker i vores branche, forklarer Christoffer Arensbach.