Knap hos Miinto har samlet 700.000 kroner ind årligt


Kan din webshop gøre kunsten efter?

Annonce

Den online modeplatform Miinto.dk afprøvede en nyt ting på
deres hjemmeside i 2017. En knap, ved check-out, hvor kunden får mulighed for
at donere et beløb til Røde Kors.

I en pressemeddelelse beretter Miinto, at donationsknappen gør det nemt at bidrage til velgørenhed på en ny måde. Det er heller ikke første gang, virksomheden støtter og samarbejder med Røde Kors.

Der var ikke høje forventninger til knappens virke i begyndelsen.

Annonce

- Vi vidste godt, at rigtig mange besøgende ville blive eksponeret for knappen, men bare fordi man præsenterer folk for noget, så er det ikke altid, at de interagerer med det. Vi prøver ikke at stille for mange forventninger op til den slags. Det var bare et spørgsmål om at prøve det af, fortæller han i en pressemeddelelse.

Men den har vist sig ganske populær.

- Vi har været meget positivt overraskede over, hvor meget vores kunder har haft lyst til at hjælpe og støtte. Vi har absolut kun fået positiv tilbagemeldingr, og selv om vi følger mange af vores forretningstal hver dag, så var det her en af de ting, der kommer bag på en, da det er endt med sådan et stort tal, siger Malthe Cederborg.


Andre webshops burde gøre det samme

Der er endvidere intet, der tyder på, at knappen giver frafald i
købssituationen, eller at konverteringsraten bliver påvirket negativt.

I den forbindelse opfordrer Malthe Cederborg også andre webshops til at
undersøge muligheden for at gøre det samme.

Hos Miinto er man stolte over kunderne og de store donationer, og for virksomheden er det et spørgsmål om at give kunderne muligheden for at støtte nemt.

- Det bekræfter os i, at vores kunder er socialt bevidste folk, der gør sig tanker om både miljø og mennesker. Og for os er det helt grundlæggende i vores virksomheds DNA, at vi er her for at gøre en forskel. Og så bliver vi glade og stolte, når vi kGan fejre, at vi giver en stor check til Røde Kors, siger Malthe Cederborg.