Komplett lukker sin markedsplads

Afslutter sit samarbejde med eksterne sælgere.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse i dag.

Annonce

At skabe en nordisk ækvivalent til Amazon – sådan lød ambitionen, da Komplett lancerede sin markedsplads for et år siden.

Men den store satsning varede ikke længe, i det mindste ikke i sin nuværende form.

Nu annoncerer Komplett, at markedspladsen bliver reorganiseret, og at alle samarbejder med eksterne sælgere opsiges.

Årsagen er, at Komplett ønsker at sikre en "god og nem" shoppeoplevelse for kunderne.

- Ambitionen, da vi lancerede Komplett, var at tilbyde kunderne et større udvalg af produkter på vores platform med Komplett-kvalitet fra A til Å. Kunderne har givet os feedback, som viser os, at shoppeoplevelsen ikke har været god nok. Komplett er kendt for hurtige og gode leverancer fra vores lager i Sandefjord. Med mange eksterne partnere på vores platform, hvor varerne kommer fra forskellige lagersteder, har det været svært at give kunderne en samlet forsendelses- og leveringsløsning. Vi er kompromisløse, når det gælder at give vores kunder den bedste shoppeoplevelse, siger Lars Olav Olaussen, adm. direktør for Komplett Group, i en pressemeddelelse.

'”Det fungerede ikke lige så godt, som vi havde ønsket os”

Ifølge Lars Olav Olaussen har problemerne været, at de eksterne virksomheders leverancer til kunden undertiden har været langsommere end dem, som Komplett selv har sendt afsted.

- At være innovativ handler om at prøve og fejle. Markedet fungerede ikke lige så godt, som vi havde ønsket os - og så tager vi et skridt tilbage, inden vi sætter en ny kurs.

Direktøren tilføjer, at Komplett nu vil vi fokusere stærkt på at udvikle markedspladsen i en ny form.

Annonce

I alt er 12 medarbejdere påvirket af lukningen og over 100 virksomheder kommer til at miste Komplett som salgskanal.

 

Foto: LARS OLAV OLAUSSEN, KONCERNCHEF KOMPLETT GROUP