Kraftig vækst af pop-up-butikker: Ansætter 200 medarbejdere

At arbejde det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt

I kølvandet på den såkaldte "butiksdød", og det faktum at flere og flere detailvirksomheder bliver nødsaget til at genopfinde sig selv eller går konkurs, spirer nye muligheder.

Det mener Retail Knowledge, som arbejder med rekruttering.

Annonce

Det handler om at skabe en helt særlig kommando inden for den fysiske tilstedeværelse - i forlængelse heraf muligheden for, at mærkerne selv kan drive fysisk handel i tidsbestemte perioder, hvilket skaber direkte kontakt til slutkunden.

En ”midlertidig” detailhandel, også kendt som pop-up-koncepter, har den fordel, at mærkerne undgår at være underlagt den klassiske efterspørgsel i løbet alle årets 12 måneder, hvilket skaber langt mere fleksibilitet.


Det er langt fra nok

I stedet handler det i langt højere grad om at arbejde det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt.

Retail Knowledge har i øjeblikket omkring 400 butiksmedarbejdere, der hjælper et stort antal virksomheder med deres fysiske handel i Sverige.

Men med den forventede vækst i pop-up-segmentet er det langt fra nok. Virksomheden forventer derfor at rekruttere yderligere 200 butiksmedarbejdere i 2020.

I løbet af 2019 har vi oplevet en stor stigning i efterspørgslen fra vores kunder med henblik på at drive og bemande ”midlertidig” detailhandel med alt, hvad det indebærer i et personaleperspektiv. Den største efterspørgsel er i storbyområderne, men lige nu kører vi en pop-up i Charlottenberg. Vi har endvidere planlagt fem pop-ups mere til at gå i luften i november og december, siger Fredrik Weisten, administrerende direktør og grundlægger af Retail Knowledge.