Et frieri: Legekammerater mødes i nyt partnerskab

Vækstmuligheder i krisetider. 

I disse krisetider skaber vækstmuligheder håb for fremtiden.

Et nyt partnerskab er spiret frem mellem virksomheden Creativ Company og Legeakademiet ApS, som blev etableret for 15 år af stifterne Jane Vestergaard og Ann Riemer.

Annonce

Creativ Company, der sælger kreative hobbymaterialer til kunder i mere end 40 lande, har "friet" til Legeakademiet og købt sig ind i 51 procent af selskabets aktier. Legeakademiets ledelse, sortiment, branding og kommunikation forbliver dog i hænderne på grundlæggerne.

Legeakademiet driver både en dansk og norsk webshop, og i 2019 kunne virksomheden præsentere en ­omsætning på omkring 40 millioner kroner.

I marts alene har virksomheden set en tredobling i sin omsætning, sammenlignet med 2019, hvilket svarer til en 90 procents stigning i første kvartal. Trenden fortsætter i indeværende måned, hvor salget er fordoblet.

Det fortæller Legeakademiet i en mail til Ehandel.dk.

De positive tal skyldes dog ikke udelukkende corona, men også andre markedsføringstiltag, og generelt positiv vækst hos Legeakademiet.

Det nye partnerskab skal hælde yderligere vand på vækstmøllen.

Creativ Company kan hjælpe os med driften, så vi kan koncentrere os om væksten. De er den store galopbane med perfekte rammer, som vores stærke travhest har søgt efter. Nu skal vi ud i verden, vi skal bruge vores kræfter på nye ideer, og vi skal være en positiv kraft i samfundet. Det sidste ligger os meget på sinde i disse tider, hvor mange mennesker og erhverv er udfordrede. Vi vil spænde seletøjet for at få ideer til, hvordan vi kan dele vores fremgang med andre erhvervsdrivende for at få gang i hjulene igen på den anden side af coronakrisen, siger Jane Vestergaard.

Hos Creativ Company glæder man sig også over at forene kræfter.

Annonce

Legeakademiet er ledet af to stærke entreprenører. Deres ønske om at udvide til markeder i Europa, hvor vi allerede arbejder, ligger i tråd med vores vækststrategi, samtidig med, at vi kan lære af Legeakademiets stærke og kreative tilgang til branding og værdikommunikation, afrunder Kasper Eis, administrerende direktør hos Creativ Company.


Statistik for den danske webshop:

  • Konverteringen er steget med 12% ift. marts-april 2019
  • Antallet af transaktioner er steget med 135%
  • Den organiske trafik er steget med 34,55%

Statistik for den norske webshop:

  • Konverteringen er steget med 35% ift. marts-april 2019
  • Antallet af transaktioner er steget med 221%
  • Den organiske trafik er steget med 54,63%