Matas-rival tredobler omsætning: Sætter nu kurs mod udlandet

Har opjusteret budgettet tre gange



Skønhedsvirksomheden Goodiebox, der sælger kosmetik på abonnement, har taget det danske marked med storm, og sætter nu kurs mod udlandet.

Siden sidste år er virksomheden Goodiebox begyndt at bevæge sig ind på det hollandske marked, og har i samme periode tredoblet sin omsætning.

Det skriver Finans. 

Fra april 2018 og til året efter er omsætningen steget fra 4,6 mio. kroner til 11 mio. kroner.

Herunder fremgår en stigning i abonnementer fra 28.000 til 77.000 – tæt på halvdelen er ikke danske. 

– Nu er vi en syv år gammel virksomhed, så vi har øvet os lidt i Danmark, og vi har overvejet meget, hvilket marked i udlandet, der skulle være det første. Holland blev førstevalget, og der startede vi sidste år. Vi måtte opjusterede budgettet tre gange, fordi vi blev overrasket over efterspørgslen, og vores kontor i Amsterdam voksede også markant hurtigere end forventet. Men vi kommer stadig ud af 2019 med et underskud, og det er forventet, siger Rasmus Schmiegelow, ejer og direktør i Goodiebox, i en pressemeddelelse.

Han nævner også, at den danske forretning i sig selv giver overskud. 

Goodiebox sender abonnements-bokse med kosmetik ud til kunderne en gang om måneden. 

Kilde: Retailnews

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest