NRF 2019: Kunstig intelligens og mobil-kundeoplevelsen sætter den nye standard for detailhandlen

"En ensartet og strømlinet kundetjeneste".

Annonce

NRF, det årlige gigantiske retail event i New York, satte ekstra fokus på vigtigheden af kunstig intelligens og mobil-kundeoplevelsen i detailhandlen.

Fuldt forståeligt, for ifølge Salesforce, der var én af de store deltagere ved NRF, kom op til 50 procent af e-handels transaktionerne i 2018 nemlig via mobilen.

Annonce

Og selvom kunderne skriger efter strømlinede kundeoplevelser viser retail-analyser fra Salesforce også at detailhandlere fortsat anvender op til 39 forskellige systemer til at holde styr på kundeengagementet, point of sale, mobil, call center, SoMe, marketing med mere.

Det øger risikoen for at tabe kunden på gulvet markant.

- En ensartet og strømlinet kundeoplevelse, med fokus på mobilen og understøttet af kunstig intelligens, er ikke længere bare rar at have, den er nødvendig. Kunderne har store forventninger, der stiger konstant - og bliver de ikke mødt af det ene brand er kunderne videre til konkurrenten. Sådan er det! Med bl.a. Salesforce’ nyeste Einstein Visual Search og Einstein Recommendations er niveauet løftet, og afstanden fra dem, der er på forkant og møder kundernes forventninger, og dem der arbejder med mange systemer, blevet endnu mere markant. Ikke mindst for kunderne, udtaler Lars Grønkjær, Regional Vice President Commerce Cloud North (Nordics + Benelux) hos Salesforce.

Med henblik på e-handel via mobilen har Salesforce internationalt også sat fokus på brugervenlighed og har med ApplePay og PayPal integration gjort det muligt at gennemføre transaktioner med blot to klik i stedet for 15.