Her er strategien for
fremtiden
Efter
en skæbnesvanger tid med kundeflugt, deprimerende regnskabstal, desperate
redningsforsøg, konkurs og opkøb gik Fætter BR i hi.
Men på trods af de seneste års svigtende salg var administrerende direktør i Salling Group, Per Bank, overbevist om, at det gav rigtig god mening at holde liv i det gode, gamle BR-brand.
– Der er tale om et særdeles stærkt dansk brand, og de seneste ugers omtale af BR har understreget, at danskerne meget gerne vil holde liv i BR. Vi er nu i dialog med udlejere over hele landet for at sikre de bedste placeringer til de kommende BR-butikker, udtalte Per Bank, administrerende direktør i Salling Group.
Med god tro og håb for fremtiden overtog Salling Group således rettighederne til det 68 år gamle Fætter BR-brand, inklusive BR's egne mærker på det danske marked, og satte sig hermed for at puste liv i brandet på ny med en lang række BR-butikker.
LÆS OGSÅ: Fætter BR genopstår til foråret
Og nu, fem måneders tid efter konkursen, er hele den første bølge af nye BR-butikker, det vil sige 26 i alt, åbnet.
Med hvad er strategien så fremadrettet?
Priser og sortiment er nøgleord i den nye strategi for legetøjskæden, forklarer Rikke Hammer Jakobsen, Brand og Marketing Manager i BR.
- Udtrykket i BR-brandet bliver friskt og enkelt - og med respekt for det kendte og elskede brand, som BR jo er. Som en del af Salling Group, der i forvejen har et stort setup, kan vi sikre altid at være konkurrencedygtige med priserne. Aktuelle trends skal afspejles i sortimentet, så det altid er 100% tidssvarende. Konkret kan vi skifte sortimentet i et meget dynamisk tempo, der sikrer aktualitet på hylderne, siger hun.
Sortimentet kommer til at have fokus på seks varegrupper: Lego,
udendørs leg, dukker, biler, krea-leg og gaming.
Allerede i januar meddelte Salling Group også, at man løbende arbejdede på en webshop. Salling Group meddeler nu, at den forventes klar i løbet af sommeren 2019.
Kilde: Retailnews