Ehandelsdagen 2020: ”Popcorn, netværk og en helvedes masse brugbar e-viden”

”Jeg tror, Bedre Nætter vælter salen i år”.

Den 6. februar 2020 er der store mængder e-handel på dagsordenen!

Traditionen tro byder den store konference, Ehandelsdagen, indenfor på KulturCenter Limfjord i Skive – væk fra storbyens hurlumhej.
Og det ser ud til, at den solide, jyske muld tiltrækker godtfolk fra hele landet.

Annonce

Mandag blev der meldt udsolgt, men de tre arrangører, Dennis Drejer, Søren Sieg Jensen og Lise Korsgaard, har fået fat i yderligere 20 billetter, som formentlig bliver afsat inden dagens udløb – konferencens popularitet taget i betragtning.

Jeg har talt med Søren, som fortæller om sine forventninger til Ehandelsdagen, og hvorfor konferencen går lige i hjertet på de danske e-handlere.


Alt er tilpasset e-handel

Hovedformålet med Ehandelsdagen er at gøre danske webshops endnu bedre, så de bliver kampdygtige, når udenlandske spillere melder sig, fortæller Søren Sieg Jensen.

Derfor er det også helt afgørende at alt omkring dagen er e-handelsrelateret.

Alle cases og tips på dagen er tilpasset e-handelsforretninger og med fokus på virksomheder, der sælger fysiske produkter. Derudover har vi et brændende ønske om at give danske e-handlere, og os selv, et endnu stærkere netværk – derfor er det også en hel dag, inklusiv middag. Det er Dennis Drejers, og min erfaring, at når man spiser sammen, eller får et glas vin, er samtalen en anden. Man deler erfaringer på en helt anden måde, end hvis man bare taler sammen i løbet af en konferencedag, siger Søren Sieg Jensen.

Men hvad får deltagerne så helt konkret med hjem, når de forlader den jyske konference?

Først og fremmest får de konkrete tips og ideer, de kan gå hjem og implementere direkte i deres forretning. Dette med henblik på at øge salget og gøre forretningen endnu bedre. Vi lægger utrolig stor vægt på, at alle oplæg skal være konkrete og omhandle ting, man kan eksekvere på her og nu. Det er fagmandens konference - så fremtidstanker og oplæg tiltænkt beslutningstagere, skal man finde på en anden konference.

Han fortæller også, at de fremmødte e-handlere får mulighed for at ”støde ind i” over 400 andre dygtige folk, der arbejder med e-handel til daglig, og som de kan erfaringsdele med.

Annonce

Vi har også fundet et stærkt felt af sponsorer, der har solide kompetencer og services indenfor e-handel. Vi vil på det kraftigste opfordre til, at man også tager en snak med dem.

Det er også et ønske, at konferencen skal grave guld frem, som e-handlerne ikke nødvendigvis kan finde andre steder.

Sidste år væltede Sebastian fra Trendhim salen fuldstændig. I år tror jeg, at Bedre Nætter kommer med en lignende historie, og det er ét af de oplæg, jeg selv glæder mig til at høre.


En telefonsamtale med hver eneste taler

I 2018 havde konferencen 224 deltagende, men i mandags kunne Ehandelsdagen melde udsolgt - hele 400 billetter afsat.

Sidste år husede konferencen også 400 deltagere. Et passende tal, mener Søren Sieg Jensen:

I stedet for at gøre det større i år, har vi haft fokus på at gøre det endnu federe for vores deltagere, så de går derfra med en helvedes masse brugbar e-viden - nu afholdes det jo i biografsalene, så i år serveres der f.eks. også popcorn og sodavand i én af pauserne.

Og med munden fuld af popcorn skal de mange e-handlere forkæles med viden fra scenen. Men hvordan udvælger man de cases, der skal dele guldkorn ud?

Hvert eneste år er det en fornem opgave for de tre arrangører at finde de mest aktuelle emner indenfor e-handel, og kontakte virksomheder, der gør det særligt godt.

Og det bliver der lagt mange timer i.

Der er så mange dygtige folk derude, så vi bruger virkelig lang tid på at udvælge dem, som vi tror kan give deltagerne allermest. Dennis og jeg har en telefonsamtale med hver eneste taler, hvor vi taler om mulige vinkler for oplægget. Vi tror på, at det giver mindre og mellemstore webshops vildt meget, når f.eks. Coop går på scenen og fortæller, at de laver marketing præcis på samme måde, som én selv. Det er vildt motiverende og skaber en masse energi og gåpåmod.

Der er således lagt i ilden til en inspirerende dag, både fagligt og socialt, og det er ingen hemmelighed, at Søren Sieg Jensen glæder sig helt vildt.

Særligt til dagens Breezer med Rito-kongen.

Jeg glæder mig ufattelig meget til at høre oplægsholderne, og så glæder jeg mig til at tage imod alle de 400 deltagende. Jeg er så stolt og ydmyg over, at folk har lyst til at bruge en hel dag sammen med os i Skive. Sidst på dagen glæder jeg mig til at knappe en Breezer op og skåle med Lise og Dennis og fejre en vellykket dag.