Populær chips-producent forsøger sig med ny butik

Fokus på overskudsvarer.

Næsten alle danskere er bekendt med det populære chips-brand, Kims – og i den forbindelse det famøse slogan: ”Når du er sulten for sjov”.

Men nu er det begyndt at blive lidt mere alvorligt. En tanke på klodens velbefindende har sneget sig ind i forretningsmodellen.

Annonce

I november 2019 åbnede Kims en netbutik, som gav forbrugerne mulighed for at købe datovarer, og nu manifesterer initiativet sig også i den fysiske verden.

På fredag åbner Kims en hel butik i Odense, som kommer til at have en masse snacks og chips på hylderne.

Den nye butik kommer primært til at fokusere på overskudsvarer, som ellers stod til at blive destrueret. Der vil dog også være mulighed for at føle på det normale Kims-sortiment.

Vi arbejder mere og mere systematisk med bæredygtighedsinitiativer, og vi er først lige begyndt. Med en ny webshop og fysisk butik for overskudsvarer går vi helt nye veje for at minimere madspild og samtidig leve op til forbrugernes forventninger om adgang til et bredt sortiment, siger Kim Munk, administrerende direktør hos Orkla Confectionery & Snacks, som står bag Kims.