PostNord: ”Det staves digitalisering”

Et forbedret resultat, men drift fortsat i minus

Den nordiske fragtgigant PostNord har offentliggjort sine tal for 2. kvartal 2019.

Annonce

Omsætningen lander på 6,8 mia. danske kroner, hvilket i princippet er den samme omsætning som 2. kvartal sidste år.

Driftsresultatet blev imidlertid forbedret betydeligt, om end stadig i minus - det nåede -50 mio. danske kroner, sammenlignet med -640 mio. året før.

LÆS OGSÅ: Masserafskedigelser i PostNord: 200 må forlade virksomheden


"God vækst inden for TPL og e-handel"

Omstillingen til et mere gennemslagskraftigt e-handelsfokus skal have begyndt at vise resultater.

- Markedsvæksten inden for e-handel fortsætter, hvilket resulterer i god vækst i vores tredjeparts logistik (TPL)  og e-handelsrelaterede aktiviteter. For at imødekomme væksten i Norge, investerer vi i moderne teknologi og et større område på Langhusterminalen i Oslo-regionen. Investeringen hjælper med at udvide vores kapacitet og giver mulighed for yderligere effektivitetsforbedringer. Alt i alt skaber dette gode betingelser for yderligere styrkelse af vores position på det norske marked, siger adm. direktør Annemarie Gardshol i en kommentar.

Ud over et udvidet fokus i Norge, rapporterer PostNord også, at deres investering i pakkekasser her i Danmark har været succesfuld.

Ifølge fragtfirmaet har de såkaldte ”nærbokse” fået meget positiv feedback fra landets kunder.

LÆS OGSÅ: PostNord vil gøre det endnu nemmere at hente pakker

Annonce

Det største fokus hos PostNord i øjeblikket er imidlertid digitalisering og ”indfangning” af e-handlen, når de traditionelle breve ikke længere er aktuelle.

- Koncernen befinder sig midt i et paradigmeskifte, som staves digitalisering, med ændrede kommunikations- og forbrugsmønstre som følge heraf. Jeg vil gerne takke alle medarbejdere for deres indsats i andet kvartal. Det glæder mig, at vi er kommet langt i den rigtige retning, og at vores valgte vej giver resultater, siger Annemarie Gardshol.

Foto: Annemarie Gardshol