Tesla styrker tilstedeværelse i Kina – lancerer officiel butik hos Alibaba

Vil imødekomme efterspørgslen.

Tesla har åbnet en officiel butik på Taobao.com. Et online indkøbscenter ejet af den gigantiske, kinesiske e-handelsplatform, Alibaba.

Taobao fungerer næsten identisk med Amazon.com.

Annonce

De fleste produkter er tilgængelige gennem en række forskellige leverandører. Men nogle virksomheder vælger at sælge deres produkter direkte til forbrugerne, og det gør Tesla for at imødekomme efterspørgslen fra kinesiske kunder, der ønsker at købe tilbehør til deres køretøjer.

De tilgængelige produkter på Teslas kinesiske websted ser ud til at være de samme varer, der er tilgængelige på Teslas officielle onlineshop i USA, heriblandt telefonopladere, nøgle-apps, gulvmåtter, rengøringsudstyr og beklædning.

I de forløbne år har Tesla fået en stærkere tilstedeværelse i Kina, og særligt efter, at virksomheden etablerede sit første produktionsanlæg i Shanghai i januar 2019.

..Og efterhånden som efterspørgslen og populariteten for Teslas elbiler vokser, var det kun et spørgsmål om tid, før producenten havde brug for at udvide sin online tilstedeværelse i det kinesiske, skriver Teslarati.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!