“Vi har set frem til at imødekomme den store efterspørgsel”

Nye leveringsområder. 

Det har været, og er stadigvæk, en tid, hvor de fleste danske virksomheder nedjusterer i mandskabet. Coronakrisen har sat brutale spor i erhvervslivet, men det er ikke alle aktører, der er lige så hårdt ramt.

Da krisen begyndte sit spæde indtog, begyndte Nemlig.com at opruste med flere medarbejdere – hos forretningen er tilstrømningen af kunder 10 gange stærkere end normalt.

Annonce

Den store efterspørgsel har også fået onlinesupermarkedet til at overveje sine leveringsområder, og fra den 12. maj udvider Nemlig.com netop disse. 

Det gælder hele Fyn, en endnu større del af Øst- og Midtjylland, Trekantområdet, Nordjylland samt Vest- og Sydsjælland og Nykøbing Falster.

Det løber op i yderligere 800.000 borgere.

Onlinehandlen af dagligvarer har fået et ekstra skub i 2020, hvor indkøbsvanerne har ændret sig radikalt efter udbruddet af Covid-19. Hos nemlig.com mærker vi en stor efterspørgsel fra danskerne, og med denne udvidelse kommer nemlig.com samlet set til at levere til mere end 4 ud af 5 husstande i Danmark. Det er vores største geografiske udvidelse til dato, og vi har længe set frem til at kunne imødekomme den store efterspørgsel, der er i de mange nye områder. Det er et vigtigt skridt på vej mod at kunne levere dagligvarer til hele Danmark, siger Stefan Plenge, CEO og stifter af nemlig.com.

Der kommer samtidig en helt ny leveringsform på banen, Fleksibel Levering, som onlinesupermarkedet har arbejdet på de sidste 8 måneder.

Her stilles varerne ved hoveddøren i specialdesignede kasser, så kunderne ikke behøver at være hjemme for at modtage varer. Ligesom ved natlevering stilles varerne i papkasser og termokasser med køleelementer og tøris, som sikrer, at varerne holder den rette temperatur.