Omstruktureringer har
ført til tab
Den
norske e-handelsgigant Komplett meddelte i slutningen af november 2018, at de
lukkede hele deres markedsplads ned.
Årsagen
var blandt andet, at selskabet ikke kunne garantere kvaliteten af varer overfor
sine kunder.
LÆS OGSÅ: Komplet lukker sin markedsplads ned
Få dage senere meddelte
virksomheden endvidere, de også bakkede ud af Finland. En den forbindelse udtalte Komplett, at der i stedet ville komme fokus
på hovedmarkedet, Norge.
Derudover har Komplett også solgt sin mobile satsning,
Komplett Mobil, for nylig i år.
Alt for mange forretningsområder
Ændringerne skal dog have kostet virksomheden nogle kroner og ører indtil videre.
Ifølge avisen DN landede sidste års resultat på minus 293 mio. norske kroner, hvilket svarer til omkring 224 mio. danske kroner, samt en nedgang i væksten på 1 procent.
- Baggrunden er, at Komplett har investeret i mange forretningsområder, og nogle af dem har ikke leveret, som vi havde håbet. Sidste år var derfor en oprydningstid, siger Komplett-chef, Lars Olav Olaussen, til DN.
Ændringer i ledelsen
Der har også været rokeringer i selskabets ledelse, hvilket vores søsterside Ehandel.com har fået bekræftet i form af en email fra tidligere kommunikationsdirektør Ingebjørg Tollnes, der nu er trådt ud af virksomheden.
Komplett synes imidlertid at være positiv stemt overfor fremtiden med yderligere fokus på forbrugerelektronik og spil.
- Det er vores forventning at generere overskud i år, siger Olaussen til DN.