Matas: ”Vi kæmper for at følge med”

Både vindere og tabere.

Covid-19 har taget et fast greb om hele handelsverdenen.

For Matas har den ekstraordinære situation dog betydet langt flere kunder, især på hjemmesiden. Det skriver Ugeavisen Guldborgsund.

Annonce

Læs også: Pandemien raser: Ansætter 100.000 på grund af eksplosivt onlinesalg  

De seneste uger har vi set, at kunderne søger til Matas, fordi behovet for for eksempel personlig hygiejne, håndkøbsmedicin og produkter, der styrker immunforsvaret, er eksploderet. Vi kæmper for at følge med - ikke mindst på matas.dk, hvor efterspørgslen er historisk høj, kommenterer administrerende direktør i Matas A/S, Gregers Wedell-Wedellsborg.

Men det er ikke alle, der oplever tilstrømning online. I denne krisetid har nethandlen både vindere og ”tabere”.

Ifølge en undersøgelse fra FDIH af 105 webbutikker, oplever 56 procent af de adspurgte, at salget falder, mens omkring 20 procent har mistet mindst halvdelen af deres salg.

Vi hører om flere virksomheder, som simpelthen har mistet alt salg allerede nu. Jeg håber meget for dem, at kunderne vil begynde at vende tilbage snart, for ellers bliver det hurtigt ekstremt hårdt. Andre netbutikker melder om markant fremgang i salget, siger Niels Raalund, der er adm. direktør i foreningen.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!